Fredag 22 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur kan man sova

Hur kan man sova

Är man totalt slut efter att arbetat i 50 år?

Hur kan man sova i från kl 2200-1030 utan vara vaken en enda gång!!

Är detta normalt betende??
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Ja ser du... Du har ju svaren själv
Jag sover mina åtta timmar förutom uträttade behov som pockar på, en till två ggr natt. 2400-0800, alternativt. 2300-0700
Inga tabletter för mig. No problems.....

ozzy
Var tacksam för det Ozzy!!
Annons
Ozzy!

Ha,ha! Den var bra. Du avslöjar oss gamla gubbar.

Men hur fort"pinkar"du när du är uppe på natten. För mig tar det nog 10 minuter varje vända.Minst!! Det är så konstigt. På dagen "pinkar" jag som
ett Niagarafall. Men när jag skall upp på natten då är det ett hel...te att få igång det.

Dessutom kan jag inte tömma blåsan riktigt känns det som.
Jag kan allt om prostata. Men detta är en nervsak. Jag är irriterad. Då kan jag inte "pinka".

Undrar hur våra kvinnor på IS har det. Undrar om inte dom läcker ständigt.
Vilket är plågsammast.
Här kan ni läsa en bra sajt om sömn på svenska. Många av frågorna har svar där.
http://www.somnhjalpen.se/Section.asp?SectionId=868
leiake
Förstorad prostata, det har nästan varenda äldre man. Därav just den svårighet Du talar om. Dricker man dessutom mycket kaffe som jag, då får man kissa ofta på dagtid. Detta är helt naturligt. Kaffe stimulerar på mer än ett sätt.

Om man är tveksam vad gäller prostatan, tycker jag man ska kontakta vårdcentralen och få remiss till blodprov för att få konstaterat att inte PSA är för högt. Om olyckan är framme. Är en Biopsi följden. Men som sagt. Detta visste Du allt om.
Du får läsa mellan raderna min gode leiake.

PonGot!

Du är för Goo!!

Vi är nog mer nyfikna om en läkare som du sover bra eller dåligt. Sover du dåligt då blir vi glada. Sover du gott. Då blir vi sura. Ha,ha!

Fråga mig inte varför. Men det är tydligen så.

Man mår bättre om läkaren mår sämre än jag själv.

Jar har inte då inte mer tid eller ro än att sova i halv sömn 17.00-18.00 (Efter maten) och c:a 01.30-05.30 då oftast djupare,men inte alltid.Detta gör att jag ständigt är trött och gäspar ideligen,till andras förtret.Har då och då försökt att "kväva" det hela genom att gå och lägga mej,men BING så är jag "otroligt" vaken igen.Vet inte riktigt vad som fattas för att jag skall stanna i sängen längre tid,en Kvinna kanske..........
netpet!

En kvinna!! Då får du aldrig sova. Tro mig.!! Ha.ha!!

Du har lite problem förstår jag. Men du är inte ensam. Hjälper det dig. Knappast. Jag visste det.

Men skriver du så mysiga inlägg på IS som ditt senaste. Då är det ingen fara med dig. Jag lovar!!

leiake
Svårigheten att kasta vatten på natten beror till stor del på att kroppen gått till vila och det tar en stund att väcka det som behövs för ändamålet.
Det var väl fint formulerat.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem