Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

En tanke på alla drabbade

En tanke på alla drabbade

i thailand. Människan är inte så stor om man jämför med naturen därför vill jag tända ett ljus och sända en tanke till alla drabbade och deras anhöriga.

/sven
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Jag vill att FN samlar alla nationer för en internationell insats. Låt världen bidra men minst lika mycket pengar som de senaste krigen har kostat.

Efterskänk alla skulder till de drabbade länderna, skapa en internationell luftbro, låt medlemsländerna i G 8 sända delar av sin militära och handelsflotta, hangarfartyg med förnödenheter, materiell och mediciner. Låt Europas flyttande sjukhus segla för att bistå de drabbade länderna. Bidra med all den expertis som vi kan avvara här hemma.

Det kan vara ”I” ländernas chans att visa att ”man” vill ha fred och stabilitet i dessa områden och i den övriga världen.
Tidsaspekten och omfattningen, hur lång tid tar det att förblöda i förhållande till att flyga ut hjälpmedel på dessa avstånd.
Hur många bårar fick platts i ett flygplan osv osv.
Och varför inte ransaka massmedia , för att de upptog flygstolar
istället för att ta med sjukvårdsmaterial.

Nä Per vi har inte helheten ännu, så innan vi får det så kommer inte jag att slänga kritik runt omkring mej hur och varför det skulle ha handlats på olika sätt..
Enskilda sådana händelser hade vi fått oss tillsända av media oavsätt hur man har handlat i tiden.

Jag vill bara än en gång Tacka alla friviliga som har hjälpt
och hjälper till.
och all flyg och resepersonal som har försökt att göra sitt bästa.
och alla andra jag glömt att nämna.
Många av dem har inte heller de varit i närheten av en liknande
katastrof.

Jag tänder ett ljus för alla drabbade
mvh // göcke
Mitt i allt elände(utan att själv ha någon direkt koppling till katastrofen ,förutom den medmänskliga) kan jag glädjas åt att Röda Korset personalen som stod utanför vår lilla affär hade problem med att bössorna var för små! Jag tycker att det vittnar om att hjälpviljan är mycket stor vilket kommer att behövas lång tid framöver, vilket är viktigt att poängtera.
Att se ut syndabockar är mänskligt men just nu finns det mycket större saker att fokusera på, givetvis ska fel analyseras och rätas till men det ska inte ske i panik och med känslorna i dallring.
Tack för ordet och en tillönskan om ett bra 2005!
Anders
Annons
Skönt att höra att regeringen (både Freivalds och Persson m.fl.) tagit kritiken på allvar och medger att man borde reagerat och handlat tidigare. Det är oerhört viktigt att ta lärdom av misstagen tills nästa katastrof inträffar, vilket sägs bli fågelinfluensan. Experter varnar ju för att just den katastrofen blir den största sedan digerdöden.

Tills dess bör vi ta väl vara på varann och oss själva, så att vi kan hjälpa de som är i nöd på vårt gemensamma vackra blå klot. Tänk om den aktuella katastrofen kunde få alla på vår planet att inse hur små vi egentligen är och hur beroende vi är av varann.
GOTT NYTT och FREDLIGT ÅR 2005 !




Känner stort medlidande med alla drabbade,var nyss nere i Thailand fast på östra sidan och vet vilket trevligt folk Thailändarna är,men jag kan inte förstå att så fort det sker en katastrof så ska en syndabock utses i detta fallet UD.

Borde vi inte stötta och hjälpa dom drabbade med det vi kan och inte sitta hemma och gnälla på regering,UD mm.Det finns ingen som kan förutse sådana händelser och även folk i styrande ställning är väl också människor.

Och jag är säker på att det fanns vissa hinder som inte vi som "sitter på läktaren" vet om som gjorde att det inte kom hjälp så fort som vi hoppas.

Klart man behöver väl inte gå på teater mitt i detta elende som vissa gjorde.

Sedan har ju massmedia en förmåga att vinkla reportagen dit dom vill och vad som skapar stora rubriker.

Vi människor läser hellre om elände än om glädje.

Titta bara på när det blir en bilolycka och all nyfikna flockas istället för att hålla sig undan.

Tycker inte vi ska glömma vad som händer i Sudan och som inte är en naturlig orsak.

Nej skänk pengar så att dom kan bygga upp detta härliga land igen och skaffa sig ett bra försvar mot liknande katastrofer.

PS Jag kommer i alla fall att åka dit igen i framtiden för det är dom värda.
Allvarligt talat...läste just på DN (online) - kolla in den här SJUKA sekten som DN skrivit om. Hur sanslöst rubbade är inte de? Jag trodde knappt mina ögon! Och de kallar sig troende? Tack och lov tyx de bara vara en pytteliten sekt, och hela USA avskyr dem som pesten. Men att det finns så rubbade människor i världen...ja, man kanske inte borde bli förvånad längre, men detta tog verkligen priset.
De JUBLAR över att så många svenskar dött i katastrofen och hoppas att det blir många fler...
Anledningen till att de hatar Sverige så hårt är tydligen att nån pastor i Sverige fick 1 månads fängelse för hets mot folkgrupp, när han predikade mot homosexuella.
Man blir ju mörkrädd...

http://www.godhatessweden.com/
Hej!

FORTFARANDE säger jag att katastrofen var ett FAKTUM INNAN någon överhuvudtaget hunnit reagera..!

Det var REDAN försent när vågorna nådde land!

Så att spekulera i vem som borde gjort vad och hur snabbt är bara att hoppa i galen tunna...!
tänkte på dom drabbade i new orleans
drabbade i pakistan
new mexico
och guatemala
även kina

vad händer med vår värld?
den kokar, svämmar över
går sönder
.. stormar.

en liten tanke till dom förlorade själarna

Vi mäniskor har blivit så Bortskämda, Vi Släpper ut giftiga ämnen utan att tänka på vad den kan göra mot naturen!

Allt såntdär!

Ientligen så ska vi skylla oss själva! Vi har förstört naturen!

Och Mäniskorna som e såå Bra på allt! Kan juinte ens överleva en jätte våg!

Men döda djur för kul och förstaöra rengskogar,Göra nästan allt för pengar..Det kan vi eller snaraer vi är experter på det!


Vad är det ni inte ser?!!

VI HÅLLER PÅ ATT FÖRSTÖRA JORDEN!!

Och mäniskan klagar på naturen!

Hejsan!

Jag röstar för att skaffa miljövänliga bilar åt alla till att börja med!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem