Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Att vara författare

Att vara författare

Dom som inte vet vem Liza Marklund var före den senaste boken , vet det nu. Denna enorma Hetsjakt man bedriver mot henne är ju enorm i sig.

Journalister älska att jaga människor i det här landet,det börja likna England.

Den starkas människan har tvingats fly till Spanien,bara för hon skriver sanningen. Jag tro inte hon ljuger om något. Det är den obekväma sanningen som kommer fram.

Sedan är andra författare lite avunsjuka på henne för hon tjäna lite för mycket pengar.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

men thomas2 har du läst hennes bok som är så omtalad
tror att den boken är en påhittad historia som inte är sann ett dugg !!!
men annars så är väl ja överrens med dig ,men det är väl som vanligt den svenska avundsjukan som packar på de övriga
Nej,jag tro inte att en så duktig författare som Liza Marklund skulle hitta på detta bara för att tjäna lite pengar.

Att blir förföljd i Sverige är inget nytt,det händer dagligen. Kvinnor i från annan kultur är värst utsatta.
I och med att "mannen med dom svarta ögonen" är dömt för misshandel av kvinnan, är grunden för boken sann, att de står ”En sann historia” på boken
var lite dumt, men att våld mot kvinnor förekommer vet vi nog alla!
Så denna jakten tycker jag har spårat ut totalt!
Men nu har inte Liza Marklund tvingats fly till Spanien, hon bor där sen ett bra tag!
Annons
Ja att hon tvingats fly till Spanien var sann med en viss modifiering.

Var jag mena var att det tar nog ett bra tag innan vi får se henne i Sverige!

Man bedriver ju hetsjakt på människor!! Fråga en viss Jan?? Han har ju gjort en del avslöjande i Sverige under åren!!
Thomas2!

Lisa Marklund.!! Vem är det höll jag på att säga.

Utan media hade hon kanske bara sålt 2 böcker. Till mamma och pappa.
Det är ju media som har marknadsfört hennes alster.

Själv läser jag inte skönlitteratur.

Men trots det har jag läst Hemsöborna.
Jag har lästa alla Lisa Marklunds böcker. Dels deckarserien, Dels romansviten, Gömda och asyl. Har nu på påbörjat del tre och fyran ligger på lut.
Det enda fel som L.M. gjort (enligt hennes egen utsaga) som hon ångrar. Är att Det borde hetat "Baserat på en sann historia"
Där är jag benägen att hålla med henne.

Jag undrar vad det är som leiake läser?
Ozzy-Jag tror jag vet vad 'leiake' "läser",tänker då på "Odjuret" på hans hemsida.....

Själv håller jag mej till Fakta litteratur,Typ 'HEXIKON' Stora Mytologiska Uppslagsboken,Symbol-Lexikonet,Fakta böcker om Vikingar och annat sådant "mysko".....

Jag tänkte skriva vad jag trodde, men avstod av säkerhetsskäl.

Själv blir det deckare av typ, måste tänka till ordentligt.
Eller en och annan skönlitterär bok.
He-He,Den va bra!
jag undra när journalisterna börja bedriva hetsjakt på sig själva... typ "Uppdrag Granskning"??

Alla avslöjande är känsliga!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem