Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Säkringar som smäller dagligen

Säkringar som smäller dagligen

Hejsan.

Har ett litet problem som jag skulle behöva hälp med.

Min fru har en butik uppdelad på fyra rum. Fikadelen är längst in och där sitter man när det inte finns kunder eller annat att ta hand om.

Problemet är att en av huvudsäkringarna (16amp) smäller minst en gång om dagen och det leder till att första och andra rummet släcks.
Givetvis så är det där kunderna kommer in och är det sl...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Säkringarna är på 16Amp och det är MAX vad som får sitta där.

Jag tror att dom som kopplade in pannan (som är hyfsat ny) kan ha kopplat på första bästa plats utan att kollat upp hur mycket som ligger belastat på de säkringarna.

Jag ska ringa till dom i veckan (vvs-firman som installerade pannan) och höra hur dom gjort och varför dom inte kollat upp innan dom kopplade in.

Du.... ta en kabel eller en fas från det avbrottsskadadets område och dra den till den platsen du vill vara i för att se när det är strömlöst där du inte kan se . Om lampan du kopplat till den ledning som matar strömmen till det område som du ej har översikt över ej lyser, då har du även ej lyse...eller kraft till det området som du inte vet om... som ska lysa....Annars kan du ringa nån el firma...jag tror dom kan... Och om inte det går..Så är det väl bara att fixa det....Är du dum eller nå....?
Jag hade nåt problem i mitt elskåp, vilket fick min propp att gå hela tiden. Blev helt ignorerad och ombedd att byta propp istället för att få hjälp..

Tröttnade på detta och som verktygsmakare så svarvade jag fram en propp i ren metall som fick hela husets huvudsäkring att gå så fort jag fick problem, eftersom att min propp inte längre kunde gå.

Då var hjälpen snabbt på G kan jag lova er..

Nu tycker ni säkert att jag är oansvarg och att jag kunde ha bränt ner hela huset och en massa anndra bla bla snyfthistorier.

Men, det finns alltid en huvudpropp som ger vika om ens eget proppskåp inte hänger med. Men då får grannarna ta smällen också.. :P

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem