Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

HotMail-mappar

HotMail-mappar

Har fått det tvivelaktiga nöjet att rensa ut allt i en bekants dator och det ska nog ordna sig, men i Hot Mailen finns det en hel del saker som sparats i mappar och som helst skulle sparas för eftervärlden och få ett nytt liv efter ominstallationen av XP. Jag har försökt både länge och väl men inte kommit på något sätt att spara eller flytta till t ex ett USB-minne. Går det att göra och i så fall: Hur?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej. Men mailen i hotmail sparas ju på Microsofts server har jag för mig, då behöver du inte rensa bort något.
Hur beter man sig för att få tag på den i så fall?
Hela datorn ska rensas p g a mycket otyg och sen ska allt ominstalleras på nytt och helst även dessa mappar. Finns ju en grej med "Hantera mappar", men där är bara ta bort och ändra namn.
Skulle ha sagt att det som finns i mapparna är gamla saker, både ett och två år. Undrar om det sparas så gammalt på Microsofts server?
Annons
hviktor , hotmail är web baserat och allt ligger på Hotmails servrar, det ända du behöver är mailadressen och inloggnings lösenordet.

inget av mailen sparas på din dator , om det inte är så att du använder en klient typ outlook och laddar hem mailen till din dator.
Det ligger inte kvar i inkorgen, utan det har öppnats en ny mapp (egentligen flera) och så är dom gamla mailen lagda där. De går att öppna men, men vad jag kan se, går dom inte att flytta eller exportera eller skicka. Lösningen är väl att bara ta bort dom?
hviktor , du måste ge oss en chans att veta var du är också.

är det i outlook du tittar eller loggar du in via din webläsare i hotmail
Jovisst, det var ju sagt från början att det rörde sig om Hot Mail och det har inte ändrats.
Jag har efter en del konstigheter hittat en lösning, omständig, men dock en lösning: Om jag öppnar de lagrade mailen en och en då går dom att vidarebefordra till en annan dator. Dom viktigaste har jag på detta sätt fått in på ett USB-minne och med det så är skutan i hamn för den här gången.
Tack ni som försökt hjälpa mig, även om jag inte alltid fattar hur det ska vara.
hviktor, vad håller du på med ,
skall du avsluta hotmailkontot eller vad menar du,
med ett hotmailkonto kan du logga in på vilken dator som helst ifrån
varför då labba med att flytta mail??

är det att du skall avsluta kontot som är meningen.???
nu är allt farbror Göcke lite irriterad. Men jag håller med Göcke. Hotmail finns ju alltid kvar oavsett vad man gör eller från vilken dator man loggar in. Gör nya mappar å organisera lite sen är det bara å öppna hotmail å kolla på vad man vill.
Göcke!

Men det var listigt av "hviktor" att flytta mailen till USB-pinne.
Men till vilken nytta. Snacka om att gå över ån efter vatten.

Det kanske kan vara på sin plats att informera om olika mailprogram.
Det finns ju Pop. Sedan finns det webb.

Har ni webb. Hotmail,Gmail osv. då behöver ni inte tänka på att dom mailen försvinner vid byte av dator eller annat strul. Dom ligger på en server insprängda i ett berg i Arizona. Tror jag.

Alltså. Kör med Hotmail eller Gmail. Det gör livet enklare.
Ni kan lägga allt där. Finns 7 GB. Jag har bilder,filmer. Snart sagt allt på mitt
Hotmailkonto. Det kan inte försvinna hur galet jag än gör.

Undrar om det ligger där för evigt.?????? Någon som vet!!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem