Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

HotMail-mappar

HotMail-mappar

Har fått det tvivelaktiga nöjet att rensa ut allt i en bekants dator och det ska nog ordna sig, men i Hot Mailen finns det en hel del saker som sparats i mappar och som helst skulle sparas för eftervärlden och få ett nytt liv efter ominstallationen av XP. Jag har försökt både länge och väl men inte kommit på något sätt att spara eller flytta till t ex ett USB-minne. Går det att göra och i så fall: Hur?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Det var inte så bra det där med hviktor han kände sej idiot förklarad, vad har vi gjort för fel efter som vi inte kunde hjälpa honom, det är inte bra reklam vi ska väll vara ett forum som vill hjälpa alla
hviktor, om du fortfarande är kvar:

Gör som jag: Hänvisa till bristande datorkunskaper eller "ålderns rätt". Välj det du tycker passar. Det behöver inte ens vara sant, men det vet ju ingen. (Justera din profil om det behövs)

Jag har väl själv fått en och annan ironisk kommentar. Rätt eller fel? Spelar inte så stor roll, det håller ju igång Forumet. Ta på dig "gåsfjädrarna" och låt skiten rinna av.

Stanna kvar.
Till slut ska jag förklara min reaktion:
Har i hela mitt datorliv använt Outlook och först nu sett Hot Mail. Naturligtvis trodde jag att båda fungerade på samma sätt. När datorn skulle formateras så skulle allt ha försvunnit om det hade varit Outlook. Därför frågade jag hur man skulle spara en del mappar för att lägga in dom efter ominstallation. Hade jag vetat att Hot Mail inte lagras på den egna datorn då hade jag inte behövt fråga. Dom som har kunskapen på det här forumet borde väl ha sett att så här frågar ingen som vet och hade jag då fått en bra, för mig förståelig, beskrivning
av hur det fungerade hade det inte blivit så här. Nu var det i stället någon som undrade vad jag höll på med och andra frågade varför jag skulle göra något så dumt när det inte behövdes. Någon skrev att jag inte fattade hur Hot Mail fungerade! Det var problemet.
Jag har ingen hög intelligensnivå och ingen utbildning på något. Det lilla jag kan om saker och ting är självlärt och då kan det vara svårt att begripa ett något diffust svar eller en motfråga.
Nu, efter att ha gjort den avsedda operationen på datorn, så vet jag hur Hot Mail fungerar och då frågar jag inte mer.
Ni kan ju tänka på det en annan gång när någon frågar: Det kanske inte hjälper att undra vad man håller på med eller varför man ska göra si och så. Inte heller att tala om att man inte fattar. Det vet förmodligen den frågande o förväg!
Färdig!
Annons
hviktor ,
det är regel nummer 1 när man själv frågar,
att svara så gott man kan, på den fråga som ställs tillbaka.
Kan man inte svara så säger man det klart, det är inget att skämmas över.
vi som svarar vill bara hjälpa inte stjälpa, men vi är inte tankeläsare.
Som många verkar tro.

Sen fick du tidigt en vink från mej och andra att du inte behövde göra något.
Men den läste du tydligen inte.

Hade du svarat att du inte använde outlook så var svaret att det låg på hotmailservrarna
hade du sagt att det var i outlook du letade, så hade saken varit en helt annan, då hade du kunnat ha mer mail i outlook
i din dator än på hotmailservern.

alltså , vill man ha hjälp måste man både ge och ta och dela med sig.
det finns inga genvägar i detta.

vh göcke

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem