Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Anti-Virus program

Gratis Anti-Virus program

Har en kompis som har tröttnat på sitt sega NIS och tänker installera ett gratis Anti-Virus program. Nu till frågan, vilket är bästa och säkrast av de som finns på nätet att ladda ner?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Hej. Pröva Avast. http://avasthome.se/ Har använt det i många år. Aldrig haft några bekymmer. Lycka till
Mvh. Devonrex
Jag har kört med AVG en tid och det har funkat kanon, men man bör även ha en brandvägg samt ett antispyware också.
Det finns att läsa på denna sidan.
www.mjukvara.se

//Janne
Det var denna länken jag tänkte mig.

www.mjukvara.se/gratis-antivirus

//Janne
Annons
Jag har bredbandsbolaget som operatör och deras f-sequre för 39 kr i månaden, (säker bas). Detta tycker jag är ett fullgott skydd utan besvär, det uppgraderas automtiskt och har aldrig haft något besvär av varken virus eller annat. Jag förstår inte varför man ska snika efter det som är gratis??? uppgraderas dom??? Om det skulle bli problem så vänder jag mej naturligtvis till min operatör???!!!
Håller med devonrex till 100%
jag har använt Avast de senaste 5-6 åren, och de få virus som jag utsatts för, har blivit upptäcka och åtgärdade.

Jag har fullständig tillit till detta program!

/Zap
Om man nu installerar ett gratis Anti-Virus program så måste man ju ha en brandvägg och vilken rekommenderar ni då? Han har tittat lite på PC Tools Firewall Plus. Är det ett bra val av brandvägg?
Använder fc men till kompisar rekomenderar jag avast Har aldrig haft problem med fc
En fråga angående Avast, finns det även Anti-Spyware, E-mail Scanner och Resident Shield inbakade i programmet som AVG har? Ska också tillägga at han kör med Windows 7 som OS.
Googla på orden Comodo Freware

Där finns en brandvägg som lovordas av experter.
http://www.avast.com/ Här kan ni läsa

Anti Spyware, e-mailscannar, rootkit skydd, resident skydd

Jag minns inte exakt vad skillnaden på gratisversionen eller betalversionen är.
36 Euro för ett år om man vill ha pro-versionen, men jag har kört gratisvarianten i ett par år nu och är mycket nöjd.

Fördelen med Avant är att du kan söka igenom systemåterställningskatalogerna, vilket de flesta andra virusprogram inte klarar.

Nackdelen med Avant är lite rörigt gränssnitt, alltså utseende, men det finns ett medföljande "skal" att byta till som är lättare och ännu fler att ladda ned.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem