Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Anti-Virus program

Gratis Anti-Virus program

Har en kompis som har tröttnat på sitt sega NIS och tänker installera ett gratis Anti-Virus program. Nu till frågan, vilket är bästa och säkrast av de som finns på nätet att ladda ner?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Ozzy!!
2010:an är som du säger väldigt bra jämfört med tidigare versioner och den
tar mindre systemresurser än tex sidpanelen...
Bra också med "familjelicensen" som är god för 3 burkar.
http://www.mjukvara.se/microsoft-security-essentials Jag har använt detta sen det kom ut och tycker det är kanon sköter sig själv och lägger i karantän om det kommer in något olämpligt. Värt att testa
boax!

Jag tänker på tumstockar när jag ser ditt "nick". Varför? Det vet bara du och jag.

Det här med antivirusprogram är nog lite överdrivet. Kör man bara "justa"
sidor på nätet. No problemas!

Jag tror att alla är rädda för något, som inte finns.

Annons
Det var bara ett tips leiake, jag har testa AVG, Avast. Nod 32, och några till, och fått in trojaner men sen jag började att använda Microsofts antivirusprogram har detta antivirusprogram stoppat viruset och lagt det i karantän automatiskt,det kommer upp ett meddelande på skärmen att programmet har stoppat ett virus, så jag tycker att det funkar bra sen är det upp till var och en att bilda sig en uppfattning eller hur leiake
Jag har Microsoft Security Essentials och det är det bästa jag har haft. Jag har provat de flesta virusprogrammen men de är ofta väldigt dyra och krångliga att ställa in eller använda. Micsrosofts är gratis och enkelt att använda. Jag har använt det sedan det släpptes och jag har bara positiv erfarenhet av det. Min kille hade NOD tidigare men han har också övergått till samma som mig.
babo43!

Jag har samma erfarenhet. Det verkar enkelt och bra. Nu finns det tydligen på
svenska oxå.

Alla andra antivirusprogram kan gå att hänga sig. Framförallt dom som tar
betalt. Vi som har betalat för att skyddas för något som knappt finns. Vi är
generalblåsta.

Det är som att köpa ett program som hindrar dig från att bli förkyld och
snuvig när du åker buss. Det är inte lätt. Då måste du troligen sluta att
andas.

http://tinyurl.com/33sbjp8

leiake! Jag säger inte mot dig i detta, Men det krävs Vista Home Premium eller Windows 7 för att slippa installera en separat brandvägg, tycker jag är värt att nämna för dem som inte är initierade.
Windows XP brandvägg är ju endast envägs.
Där har du helt fel Ozzy! Min kille har Windows XP Prof och det fungerar alldeles utmärkt så det stämmer absolut inte. Vet inte var du har fått det ifrån. Men jag håller med Leiake. Efter att ha testat de flesta virusprogram som finns kan jag bara rekommendera Windows egna virusprogram. Men det kanske inte duger om det inte kostar flera hundra om året, vilket nästan alla virusprogram gör. Sen när du väl har köpt det så ska de uppgraderas varje år till skyhöga kostnader. Nej tacka vet jag Windows. Äntligen har dom kommit med något gratis och som dessutom är bra.
Ozzy!

Jag har aldrig fattar det här med brandväggar. Det måste vara fel namn.

Bor man i radhus. Då finns det brandväggar ibland. Men inte uppe på
vinden. Då blev det för dyrt.

Jag vet inget om portar som öppnas och stängs av brandväggar. Jag fattar
ingenting om jag skall vara ärlig.
port = dörr och en dörr som man tillägnar ett program att komunisera igenom

en brandvägg = en vägg med låsta dörrar som man sen tillägnar vissa program att använda.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem