Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Anti-Virus program

Gratis Anti-Virus program

Har en kompis som har tröttnat på sitt sega NIS och tänker installera ett gratis Anti-Virus program. Nu till frågan, vilket är bästa och säkrast av de som finns på nätet att ladda ner?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Här är en hel radda av Fria och betalprogram att välja mellan.
klicka på en och läs vidare för utförligare informaton om program.

Ev. klipp & klisttra

http://www.pchemma.se/program/programservice/article80459.ece?cat=12
80&showall=true
Tackar för alla svar och vlaet föll på AVG 8.5 som verkar vara ett kanona gratis program med Pc Tools Firewall som brandvägg.
Apropå detta med antivirusproram, skulle inte microsoft komma ut med ett gratis avp snart?
Annons
Hej!
Tack Devonrex för tipset med Avast,håll på å bli riktig less på nortons Djä.....
så nu har jag Avast istället.Verkar vara till oss fattiga brukare utan profit,norton er bara skit!

Mvh Rauski.
Jag har oxå Avast, har provat många olika sorters.. En del som Panda börjar redan vid start av datorn vilket gör den seg. Norton sägs förstöra datorn så det tänker jag inte ens använda.
var får man allt ifrån??
går ni på ryckten, och sen bara sprider dem vidare!

Norton förstör inte datorn.
däremot om ni får in skit i datorn . så kan ni göra fel, då förstör ni datorn.

som fri programvara så fungerar Avast
men gör ni fel där också, så får ni problem.

Enligt min högst personliga smak & krav är NOD 32 det absolut bästa antivirusprogram som existerar. MEN det är inte gratis och ibland kan det vara värt att betala för sitt skydd.

Vill man ha ett gratis antivirusprogram som är lättdrivet för datorn - med bra uppdateringar - så har jag inte funnit något smidigare än AVG Antivirus Free.
Det tillsammans med en brandvägg (om man inte vill använda Windows inbyggda) som faller i smaken är ett gott skydd för de flesta användare vill jag påstå.

Lycka Till!
Hej

Jag ska göra ett inlägg och dela med mig av mina erfarenheter också. Jag har haft dator och bredband ett antal år nu och testat de flesta antivirusprogrammen. Jag laddar ner ganska mycket och är mycket ute på sidor där man lätt får virus och spyware och därför är antivirusprogrammet väldigt viktigt för mig. Min erfarenhet är att gratis antivirus inte ger ett lika bra skydd som betalversionerna ger. Jag har provat Avast till exempel och min dator blev ganska snart smittad. Norton tyckte jag var bra, men den segade ner datorn så mycket och den var onödigt krånglig tyckte jag.

Jag kör numera med Nod32 som är ett enkelt program som sköter sig själv och alltid uppdaterar sig utan problem. Det segar heller inte ner datorn och tar inte mycket systemresurser. Till det har jag Zone alarm pro med antispyware. Den enligt mig bästa brandväggen. För att gardera mig extra har jag Pc tools threat fire installerat vilket fungerar jättebra tillsammans med de andra programmen.

(rena fort knox) och tar inte mycket systemresurser.

Får jaq ändå Spyware eller virus brukar jag söka igenom datorn med superantispyware, adaware eller liknande. Är det svårborttagna trojaner. Brukar (Trojan remover) hjälpa.

Men som sagt. Nod 32, Zone alarm och treatfire har gjort att det var längesedan jag hade något svårbortaget virus.

Ha en bra dag allihop.

Jag vill tillägga att har man en nyare dator med 3-4 GB ramminne så tror jag inte man märker så mycket att Norton tar mycket resurser av datorn.
Raj-Raj
Efter det jag fick Norton Internet Security 2010 i burken, märks det inte alls. "
2009 var seg och tog utrymme, men icke 2010, som nu är uppgraderad till 2011
med ännu fler bevakningsområden och tar ännu mindre plats. Så det blir nytt inköp när tiden går ut om tre månader. Obs, 3 licenser ingår i paketet.
Hälsa kompisen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem