Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Segt internet

Segt internet

Mer än jag som tycker internet blivit segare sen ipred trädde ikraft? Har bra siffror på sidor där man testar hastigheten.
spelar ingen roll om jag använder Firefox eller IE7/8
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Jag upplever det som om att internet går långsammare.

Nu är vi 2 som tycker likadant i alla fall.
Aha..vad glad jag blev när jag läste detta. Jag tycker också det är mycket segt på nätet nu en tid. Jag har tele2 ADSL < 8 Mbit.
oki då e man ju inte ensam å skönt e det. hoppas det släpper. ha det bra mina vänner på is
Annons
Vad skönt att det är inte bara jag som tycker det är segt. Har telia smart 8Mbit.
Det konstiga är att enligt bredbandskollen så har jag snabbare internet än innan.
Är det nån form av bluffmakeri i görningen?
snart dags att datagurun Göcke kommer in å försöker förklara detta fenomen. eller så mailbombar vi han med frågor haha.
Har Telia 8mb adsl som med bredbandskollen just nu var ta emot: 21mb/s och skicka 0,80 mb/s har visst högre värde än 8 igen.. Och visst är nätet segt ibland men det var det före ipred med.. Det går upp o ner precis som finanserna!!
Och nu var det nere på 5,91 mb/s och 0,78mb/s 3 min. senare, så säg den glädje som varar.....
IPRED har tagit över världen.....sakta men säkert äter dom upp vårt bredband.. ahhhhhhhhhhhhhhhhh vi dööööööööööööö&
#246;r

NEJ IPRED tar inte vårt bredband...... tvärtom så har belastningen på nätet minskat kraftigt sedan lagen trädde ikraft. Ca 30-50% mindre filer skickas runt på nätet sedan lagen trädde ikraft. Ni kan själv dra slutsatsen

http://stats.autonomica.se/mrtg/sums_max/All.html
Min hastighet har också sjunkit och det beror indirekt på IPRED. Kör via en VPN som drar ner min hastighet något.
Ruskigt dåliga beskyllningar/påståenden, från en del av er.

lagen har inte med detta att göra.

snarare så finns det andra orsaker till störningarna i de olika fallen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem