Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Flygplansolycka

Flygplansolycka

Nu har det tydligen ramlat ner ett flygplan igen.

Under årens lopp så har jag erfarit, att störtar ett plan, så tar det inte lång tid innan det störtar ytterligare två.

Men aldrig mer än tre. Efter det så är det lugnt länge. Konstigt.??

Nu har jag satt detta på "pränt". Hoppas att jag har fel för"en gångs skull".

Som bekant är jag flygrädd då jag själv varit pilot.
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Nu störtade ett flygplan utanför Uddevalla för en halvtimma sedan. Då är det bara ett plan kvar enligt mina beräkningar.

Är det inte kusligt???
Vi får se om du har rätt i dina tankar nu, i så fall kanske du vill knåpa ihop en lottorad åt mig?
268 personer har omkommit, och här diskuteras om man gissar rätt, och att knåpa ihop lottorader!!!!
Annons
Det dör folk hela tiden angående olika saker som tas upp här på forumet. Vad är så konstigt med att leiake tog upp detta, om det nu ligger någon sanning i det han skrev om. INGET!!!!!
Det störtade ju ett flygplan i Värnen i går morse.
Så det är ju redan tre stycken, på samma dag.
Här hittar ni alla haverier:
http://www.baaa-acro.com/
Oskar!

Den olyckan har jag räknat med. Uddevalla ligger nära Vänern. Men vi får hoppas jag har fel med mina dåliga analyser.

Den olyckan i Vänern är inte registrerad på "PonGot:s" bifogade länk. Jag hittar den inte bland nyheter i alla fall.

Det ser ut som att 600 människor har avlidit i flygolyckor hittills i år. Det är som
trafikolyckor i Sverige.

Men "sån`t är livet".

På tal om flyg och fallskärmar.

En optimist hoppar från ett flygplan utan fallskärm. Han hoppas få låna ett på
vägen ner.

En pessimist hoppar från ett plan med fallskärm men han drar inte i utlösningssnöret för han tror inte att skärmen vecklar ut sig i all fall.
Innan civila flygolyckor registeraras i databasen ovan tar det tid. Först skall ju Statens Haverikommision http://www.havkom.se/ göra sin utredning och det tar tid men har man intresse går det att söka mha SHK:s sökmotor både civila och militära olyckor.
leiake ! Jag har en fråga till dig hur kan man vara pilot men samtidigt flygrädd? Får det inte att gå i hop!!
leiake; det blev ju 3st som du förespådde.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem