Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Flygplansolycka

Flygplansolycka

Nu har det tydligen ramlat ner ett flygplan igen.

Under årens lopp så har jag erfarit, att störtar ett plan, så tar det inte lång tid innan det störtar ytterligare två.

Men aldrig mer än tre. Efter det så är det lugnt länge. Konstigt.??

Nu har jag satt detta på "pränt". Hoppas att jag har fel för"en gångs skull".

Som bekant är jag flygrädd då jag själv varit pilot.
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

PonGot!

Jag minns att det var svart skiva med en massa kuggar på.

Jag tog 39 lektioner. Men så pajade mina nerver.
Jag har tidigare sagt att jag inte klarade certifikatet.

Ensamflygning till annan flygplats. Där sprack det.

Lika bra det,som min mamma sa.

Men jag har haft stor nytta av all teori som jag lärde mig.
Gick på navigationsskolan i Gbg.

"Görbra".
Jag hade som väl var fel, i mina föraningar om att flygplansolyckor brukar följas åt.

Volvo Aero sparkar 160 man. Det är ju annan olycka.

Om det nu är fel på höjd-och hastighetsmätaren på Airbus,och dom inte har åtgärdat detta trots åtskilliga felrapporter.

Då kommer många huvuden att rulla.
leiake !Inan du skriver som du gör så tycker jag att du ska ta reda på fakta först! Vet du vad dom tillverkar på vac ? Troligen inte men jag vet jag jobbar på vac( volvoaero för er som inte vet)
Annons
Det här med att man uppfattar multipla flygolyckor är inte händelser som är "statistiskt signifikanta" utan klassificeras som klusterfenomen. Det kan behöva utvecklas men Ni som är intresserade kan söka i olika vetenskapliga databaser.
Det finns massor av undersökningar om detta fenomen.
Å förövrigt så har ju trafik- flygarna gjort sig kända internationellt med sitt festande o vila nåra timmar för å sen bestiga sin airbus eller liknande..me 3- 400 pers ombord..skandal sa folket efter dolda kamerors inspelning..äre 2 veckor sedan en kapten fastnade i en kontroll....postbilarna o liknande blåser 2 gånger om dagen,men flyg kaptenerna bara i stickprover..ja ja..bara en tanke..reflektion..
Det finns inom flygbolagen en god och sträng intern kontroll vad gäller nykterhet och drogmissbruk. Det som lazze åsyftar är väl Brittish Airways skandalen. Sen har det varit att antal fall med ryska besättningar. Flyger du med svenska piloter så kan du vara helt lugn.
Man kan ju inte beställa en resa med en svensk pilot?!
Då diskriminerar man ju alla andra.
För två timmar sedan nödlandade ett AirBus på Gran Canaria.

Alla ombord oskadda. Men det är kusligt att bli "sannspådd".
Nu kan ni flyga utan att vara rädda. Nu händer det inget på 6 månader vad
beträffar flyg i alla fall.

Nu hade du fel, leiake.

Det har störtat ett flygplan i Sundsvall.
Ett schweiziskt plan och 2 omkomna.

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Sundsvall-Tva-omkom-i-flyg
olyckan¬isid=47129
Detta haveri var s.k privatflygare och det är en farlig sysselsättning. Man skall flyga många timmar/år och helst ha instrumentbevis så man kan flyga i dåligt väder.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem