Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rökförbud

Rökförbud

Snart är det slutrökt på alla kommunala arbetsplatser.
Hur är det på Din arbetsplats?
Hur drabbas Du som röker?

Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Ozzy!

Utanför dörren till bykrogen så står några "idioter" och röker som oftast.!

När jag går ut och in så säger jag" Här står ni och begår självmord".
Dom skäms faktiskt. Tro mig!

Dom blir färre och färre. Som rökar alltså.
Men det kan ju vara naturlig avgång.

Tjena Leiake
Klart de blir färre och färre, de dör ju i förtid.

För ingen är väl så dum att han/hon börjar idag med dylik ovana.

Jag har rökt i 41 år och slutade 1991. Efter många våndor lyckades jag till slut.
Det var ett av få bra beslut jag fattat under min levnad. Nu har jag nog inga spår kvar i lungorna tror jag . Plånboken har blivit tjockare i ala lfall. Fattar inte hur man har råd att röka i dag.
Det kan ju vara bra att det blir rökförbud på arbetsplatserna. Det finns för många ofriviliga passiva rökare som inte behöver köpa ett enda paket men ändå "röker".
Undrar hur lång tid en rökare tar som extra rast varje dag om man jämför med en ickerökare.
För det är väl cigaretter det är frågan om

Man kan ju släppa en rökare också, och då blir det en annan sak, fast ett sådant förbud tror jag inte kan gå igenom.
Annons
När jag drev restaurang på åttiotalet, då började debatten om rökfria bord.
vilka protester det blev. De rökfria borden de stod där tomma och jag förlorade gäster. Men sedan på nittiotalet och framåt har det blivit annat ljud i skällan.

Men du skulle ha sett på mitt kontor, där fick man ibland skära sig in .Jag fattade inte förrän långt efteråt vad det där med passiv rökning ställde till med.

Men min personal, de gick väldigt ofta på toaletten och det fattade man ju vad de gjorde där. Inte blir man kissnödig så ofta som de blev. Men då var det legio.

Vad hette föreningen ? Deras kampanjer var det som startade medvetandet om skadligheten av rökning.
Hette den inte VISIR, tro, vi som inte röker.
Mja visst kunde det vara gott med ett bloss eller 2. Men nu är det väl 2 år sen den ovanan försvann, men visst finns suget kvar när man dricker kaffe eller en bira eller 2. Nu finns bara 2 beroende kvar å det är snus å mus .
Jigsaw! Data är ett beroende det med.
patrikke!

Du är för Goooo! Data är ....

Jag skall just nu förklara för "Göcke" vad rosor betyder.

Han vet.

Det är det som är grejen.
förstår inte riktigt det här med rökförbud kontra alkoholförtäring. Kostnad säkert likvärdigt Sjukvårdskostnad säkert dyrare med alkoholmissbruk. Omgivning värre för fler med alkohol. Undrar hur många barn som hellre såg sina föräldrar röka denna midsommar än vara fulla Trivsel måste tillstå att rökare visar större hänsyn än fyllon. Hur många våldsbrott begås av onykta gentemot av rökare mmm Att vara storkonsument eller missbrukare av alkoholär också ett sätt att begå självmord fast långsamt Alla onyktra personer som är ute i trafiken skall vi inte prata om Snacka om att andra blir lidande.ÄNDÅ ANSES DET LEGIO ATT DRICKA AV DE ALLRA FLESTA: VARFÖR??
"Hur många våldsbrott begås av onykta gentemot av rökare"
Det tror jag inte finns några säkra siffror på det, men jag anar att den som är full och begår ett våldsbrott är kanske lite mindre listig än en nykter som röker och begår våldsbrott och åker därför fast för det.
Jag anar att det begås mer våldsbrott av kriminella som kanske inte är berusade, utan att de mer får en "kick" av det.
Sedan röker de en cigg

Fast hur som helst är det fel med våldsbrotten, och alla andra brott med för den delen.

Att rökare visar större hänsyn än fyllon vet jag inte om det stämmer, man får ju inte röka på allmänna platser i sverige, men strax utanför dörren ställer rökarna sig och blossar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem