Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

En kriminell fråga

En kriminell fråga

Var inne på en hemsida http:// kriminellt.com som ägs av orginal gangsters och som hänger ut gelikar på nätet med namn, adress och personnummer. Skulle vara intressant att höra IS-medlemmarnas syn på saken.Är det riktigt att göra så. När i sådant fall ska man göra det. Efter 1:a gången eller 2: eller 3:e gången?. Någon speciell ålder?.Någon speciell straffpåföljd?.I och för sig tycker jag att dessa busar ska hänga ut sig själva oxå. ska man ta hänsyn till förövarens anhöriga exempelvis. Så frågorna är faktiskt många och ämnet är intressant.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag tycket de är fullt berättigade, om jag som småbarnsförälder t.ex skall flytta in i ett villaområde, så tycket jag det är min fulla rätt att få veta om någon av mina grannar dömts för pedefoli, eller om han dömts för ett våldsbrott, vi kan inte i all evighet hålla på att skydda brottslingar, därför tycke jag en sådan sida är befogad!

Här i Sverige tycker jag vi talar alldeles för mycket om att värna den personliga intigriteten, men har man begått ett allvarligt brott, då tycker jag man har avsagt sig sådana rättigheter, vem tänker på offrets föräldrar, det finns faktiskt sådana också!
per66 snodde en skorpa i skolan
sen får han valsa runt som skorptjuv resten av sitt liv
arkiverade på 1000tals diskar, och så visar det sig att det var Lisa som tog dem.

nä helt sjukt, låt polisen ta det ansvaret
där skall inga privata aktörer vara

kan bara säga att ITmognaden är för låg hos somliga, för att förstå vidden av det
Okey Göcke, nu är jag ju ingen ungdom längre, men du tror att om jag varit det och skulle flytta in i ett villaområde där det bodde en pedofil, då hade polisen informerat mig om det?

Sedan är det väl offentligt material sådant här, kanske bättre att det finns sådana här sidor är att alla skall ägna tid att att leta upp gamla domar.
Annons
Nej Snodden och Per66, det där funkar inte på sikt har det visat sig. Det bildas lynchmobbar och många rykten förvandlar hönor av en fjäder.
Ger mig inte in längre i detta, eftersom jag vet min ståndpunkt inte är populär, men kan väl avsluta med att jag föredrar en lynchmobb än att mitt barn skulle bli våldtaget!
Per, det gör nog alla, men frågan är mer komplex än så.
En brottsling skall väl hållas inspärrad så länge det finns minsta risk att han på något sätt är en fara för andra
Håller med Vargo, men om det liksom ett fall jag såg på nämnda sida rör sig om en man som begått grova sexbrott mot barn, och blivit utsläppt efter 9 månader, då skulle jag som småbarnsfar vilja veta om detta innan jag blir granne med honom!
Vargo!

Det finns ju tidsbestämda straff. Är straffet avtjänat. Ut i samhället och arbeta.
Vad skall du arbeta med. Att söka jobb är nog inte så lätt efter en resa på
två år.

Sedan finns det ju något som heter frihetsberövande med utskrivningsrätt efter särskild prövning.

Det jobbet har jag aldrig "trånat" efter. Att skriva ut ett intyg på att den frihetsberövade är ofarlig för samhället.
Du kallar det "straff" ,jag antar att du skämtar
Prövning skulle väl finnas för alla grova brott innan brottslingen blir frisläppt
I dag kan dom ju släppa ut en mördare på permission efter något års fängelse
Men det är väl ett slags prov, dom släpper ut mördaren för att se om han slutat att mörda

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem