Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med internetanslutningen

Problem med internetanslutningen

Idag började min bärbara dator att krångla.
När jag skulle ut på Internet så visade det sig att det inte fanns någon anslutning till Internet.
Jag kör trådlöst modem och har två datorer anslutna till modemet.
Den stationära funkade, men inte den bärbara. Där stod när man klickade på ikonen nere till höger, ANSLUTEN MEN ENDAST LOKALT?

Sedan höll jag på flera gånger under dagen och ibland fick jag igång anslutningen genom att gå in på nätverk och delningscenter och klicka på min anslutning, men varenda gång datorn startade upp ur viloläge så var problemet detsamma.
Jag har inte gjort något med datorn, som funkade tidigt i morse utan problem.

Kör Vista Home Premium och datorn är HP DV6-1120
Någon som har en aning om vad som är problemet?
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jompe i Vista måste du köra som administratör på allt som har med förändring av systemfiler att göra.
och det är Vista som PerAsk kör på sin bärbara
Per Ask- det vore intressant att höra om du testade mitt tips och vad som härnde. ditt problem händer mej ibland, och då stänger jag av datorn och drar ur sladden och telejacket til modemet en halvtimme sen funkar det när jag startar upp igen. har en trådlös router/modem.
Igår provade jag allt. Dock inte att slå av modemet i en halvtimme men i några minuter. Hjälpte inte.

Idag har det varit annorlunda och det går även att köra med nätverkskabel.
Det enda som jag nu märker av är att då jag startar från Viloläget, så ser det ok ut, men sedan växlar ikonerna ett par gånger till coh efter ca 30-1 minut är jag ansluten.
Nu ska jag testa att, vad det nu var det,stod bocka ur rutan Vpn 6 eller något liknande i egenskaperna för anslutning.
Annons
Det hjälpte inte att ändra i protokollet på internetanslutningen så nu kör jag Vpn6 igen.
Har provat med att ladda hem drivrutiner mm, men det blir ingen skillnad.
Får se om något mera händer, annars inväntar jag kanske Windows7 och installerar om datorn, men det är ju ca 2 månader innan jag får den skivan i handen.
vilka säkerhetsprogram har du?

vilket svar får du då kör ipconfig /all

har du sett denna sida ?

http://thewinforums.com/topic/14072-unidentified-network-local-access-only/



PerAsk

Du har inte skaffat nåt annat trådlöst nyligt som kan störa signalen?

När jag bytte frekvens på min trådlösa Tv-överföring så störde det ut mitt trådlösa internet, det vart väldigt instabilt.
Zenit
Jag kör Norton Endoint solution på denna maskin och det har ju inte varit något problem tidigare, utan det började då på förmiddagen.

Jag har inte gjort något med datorn förövrigt. Inte heller med modem eller den andra datorn som är ansluten.

Till Emans
Har inte skaffat någon utrustning som kan störa förutom en HP laserskrivare som kom hem i fredags, men den står precis bredvid min stationära och den är ju dessutom kabelansluten så det ska väl inte ha någon betydelse.
Zenit
Intressant läsning
Har inte hunnit med att läsa allt ännu, men det kan finnas någon förklaring där.
Tack så länge
PerAsk

Det kan vara Norton som är orsaken, MEN det behöver inte vara det, om det är Norton så är det troligen en uppdatering ( för brandväggen i Norton) eller att Norton inte funkar som det ska.

Du skulle kunna prova ett annatt säkerhetsprogram efter att ha avinstallerat Norton, om du inte redan har provat det?



kanske du måste ladda ner nya drivrutiner eller installera om

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem