Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Discovery

Discovery

Landade på jorden i morse igen kl 02,53.
Allt gick bra med deras arbete uppe på stationen. ganska otroliga bilder man såg på tv:n när man såg färjan för första gången efter 14 dagar uppe i rymden, tyvärr så var det antagligen den sista färden för herr Fugelsand.
Jag lyssnade lite på deras snack i studion ,och då kom det fram att det kostar endast 80 kr /person att bekosta HELA rymd programmet ,varav 15% av ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

kolla bara att inte stavfelsnisse kommit in på banan han är nog inkognito nu tror ja det
Men gör vi det genom att sända upp tonvis med skrot i rymden, kan inte se detta som annat än en lek, och dessutom lite löjligt att påstå att syftet skulle vara, att USA skall kunna släppa atombomber när och var de vill, men detta resonemang vet jag att vi inte får föra här!
jodå bara det inte blir politik då tar det hus i h....te ser du kör på grabben jag stöttar!
Annons
Om människan som ras ska överleva måste vi förr eller senare ta oss ut i övriga universum. Tycker inte cancerforskningen nödvändigtvis måste åsidosättas för det.
Cancerforskningen är betydligt mer betydelsefull än alla rymdfärder men om dessa rymdfärder kan je oss någon ledning till och kanske bot så go!
Stavfelsnisse har koll på cicero
Nej Paxo jag håller med dig angående cancerforskningen, min ståndpunkt är de 80 kr som omtalades, de kunde man satsat på cancerforskningen istället, eller andra svåra sjukdomar, eller förbättra för de sämst ställda pensionärerna, som samtidigt som man börjar diskutera nästa års lönerörelse, vet att de kommer att få det ännu sämre ställt nästa år.

Jag vidstår att jag tycker det är ett enormt slöseri att skicka dessa enorma summor rakt upp i skyn, medan de kunde användas till att göra olika förbättringar för svenska folket.
rymdforskiningen där uppe har alla medicinska förtecken och ger även canserforskningen råg i ryggen.
Precis, det finns många viktiga svar där ute som kan hjälpa vetenskapen i kampen mot sjukdomar..

Dessutom lär man sig mer om eventuella yttre hot, och hur man kan göra för att kunna undvika dessa.
Om man tror på teorin om "The big bang" så måste man också acceptera att det universum vi lever i inte är oändligt.
Man kan inte tro på denna teori och samtidigt påstå att vårat universum är oändligt..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem