Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Discovery

Discovery

Landade på jorden i morse igen kl 02,53.
Allt gick bra med deras arbete uppe på stationen. ganska otroliga bilder man såg på tv:n när man såg färjan för första gången efter 14 dagar uppe i rymden, tyvärr så var det antagligen den sista färden för herr Fugelsand.
Jag lyssnade lite på deras snack i studion ,och då kom det fram att det kostar endast 80 kr /person att bekosta HELA rymd programmet ,varav 15% av ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Du är för djup Fajjer,
jag nöjer mig att blidka bakåt, vad som händer med universum efter expanssionen , om den vänder och går till baka och vänder i en ändlös loop
lär vi människor som lever just nu inte få veta.

om du inte vet att vi ochså återvänder i en framtid
Varför skulle inte BigBang platsa i ett oändligt universum?Det finns troligen ett oändligt antal BigBang i universum.Det är sådant som vi människor troligen aldrig får veta eftersom avstånden är så ofattbara
Universum är ju runt precis som vår jord. Nu har vi lärt oss att ta oss ut i från jorden till universum,men vi lär aldrig ta oss ut i från universum. De är därför det kallas evigt. Men är det det??
Annons
Jag gillar att vara djup, Göcke! :) Jag tror att universums expansion saktar in till slut, för att sedan vända tillbaka.. Det går om och om igen!

Vargo: "The Big Bang", om den teorin nu stämmer, skapade ju hela universum. Denna händelse är ingenting som skedde i universum, utan snarare skapade hela universum.

Det är som Thomas2 säger: Universum är, enkelt förklarat, rund.. Det är indirekt bevisat, då radiovågor och annan kosmisk strålning böjer sig i en rund bana, precis som att vårt universum skulle vara rundformat..
Big bang utgår ifrån att rymden/universum varit koncentrerad i en punkt, alltså omöjligt med fler än en.
Men lite underligt är det att Nasa tillåts ha en årlig budget på 140 miljarder samtidigt som många miljoner svälter i samma land.
Och vad fanns innan BigBang?
Enligt teorin, ingenting, eftersom att det krävs materia för att tid och rum ska kunna existera..

I övrigt så vet vare sig jag eller någon annan levande varelse på våran jord hur allting startade, hur länge universum har funnits m.m.

Vi människor skulle nog inte ens fatta om vi så fick förklaringen nerskriven på papper.. Jag tror att vi människor har för låg IQ för att kunna förstå oss på hur allting startade, och varför.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem