Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sex eller våldtäkt

Sex eller våldtäkt

Jag, som många andra, har väl inte kunnat undgå den s.k. ”stora våldtäcksskandalen inom svensk hockey”. Genast har massmedia, och hockeyförbundet, dömt Kristian Huselius, Henrik Tallinder och Andreas Lilja till att vara de mest råbarkade och okänsligaste människor på denna jord. De har ”våldförts sig på, och förnedrat den lilla flickan” sa förbundets ordförande, Christer Englund. Men hallå… den lilla flickan ÄR 22 ÅR och har självmant följt med dem upp på rummet. Det finns inga tecken på våld, varken på ”den lilla flickan”, eller på rummet. Killarna blev mycket förvånade, enligt sina kompisar i Tre Kronor, när de plötsligt blev hämtade av polisen. – Ja, vi hade sex med tjejen, men hon var med på det. Annars hade det ju inte blivit nåt, sa dom i förhöret. Känner vi inte igen denna historia från 2003, då en ”liten flicka” (27 år) följde med ett par ryska hockeyspelare upp på deras rum. Efteråt ångrade hon sig och anmälde dom för våldtäkt… hu, man blir rädd! Har dom gjort sig skyldiga till brottet ska dom givetvis sättas fast, och jag försvarar ABSOLUT INTE en våldtäkt, men jag försvarar människor som blir oskyldigt uthängda bara för en liten flicka ångrar att hon haft sex men någon (några) och sedan anmäler dom.
Nu kan jag tänka mig att jag blir forumets mest illaomtyckta person, men det spelar ingen roll. Jag står för denna åsikt!!

Zacko
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ovanstående inlägg uttrycker min egen ståndpunkt till 100%. Vad vuxna människor väljer att göra eller inte göra bekommer mig inte. Det är skrämmande vad lite som krävs innan mediadrevet löper amok.
Instämmer!

Man har ingen ångerrätt när man har sex.
Det borde informeras bättre om detta.
Att ångra sig är inte detsamma som att ha blivit våldtagen!

Har i bekantskapskretsen kvinnor som varit otrogna i fyllan och villan.

När partnern fått reda på det, har man först i panik hävdat våldtäkt.

Dags att växa upp innan man har sex, kors och tvärs.

Är det någon som vet om kondom användes under "våldtäkten"?
Sista ordet är nog inte sagt i denna handling.
men oavsätt vad som hände.

Det är klantigt att gå på krog och ta upp damsälskap på rummet
när man är utagen till att representera Landslaget.
Man kan ju undra om det är vanligare än man tror att göra så.
Det kansle är en förklaring varför det blir en del plattmatcher.
Spelarna åker omkring i bakrus och har tappat all ork :)
Tänk att inte ens proffsen lär sig att de blir extra uppmärksammade av media när de tar på sig det bå/gula.

Sedan kan man ju undra om inte media var med hela tiden med
spioner och allt eftersom det blir så stora propportioner i media.
De satt nog på första parkett.
Annons
Håller med dig, Göcke!
Det var oerhört klantigt av dom att lämna hotellet för krogen, och dessutom ta med en kvinna? Hem. Speciellt när dom har fruar och flickvänner, gör ju det extra klantigt. Det erkänner dom själva idag, och det får väl bli en grej mellan berörda parter. Alla gör vi misstag och blir skitstövlar ibland, beklagligt men mänskligt, men att sedan gå från att bryta mot de interna reglerna till att bli uthängda som groteska våldtäktsmän, är en vässäntlig skillnad.
Men visst, kanske det inte var första gången och vi får en förklaring till en del plattmatcher… som Göcke uttryckte det.
Det är väl klart att killarna får leva helt vanligt liv oavsett vilket jobb dom har.
Kvinnan som ville ha tre vältränade hingstar ,får väl inte börja ångra efteråt ,hon fick tydligen det hon var ute efter.
Sen är det frågan om vem är trovärdig, det är tydligen väldigt enkelt att tro på kvinnan efter alla våldsdebatter
Hade jag varit tränare så hade de åkt direkt.
Festa dagen före match? eller slarva med sömnen.
hur klantigt som helst. I mina ögon är de inte vanliga killar.
De var utagna till landslaget och skall representera Sverige.
Under hela den samlingen så är de internerade.
De får inte leva normalt. De skall bara koncentrera sig på sin uppgift.

För mig är det minst två plan som det har sprukit på.
Men vad som är sant vet bara de berörda.
Där spriten går in där går vettet ut, oavsett kön.
Uttrycket är myntat för länge sedan och det är uppenbarligen gångbart fortfarande.
Kan bara hållamed min mormor som tycker att killarna gjorde helt rätt som hade sex med henne.
Din mormor ;) ?! Vet inte vad som tilltalar mig mest, det faktum att din mormor verkar att ha en sådan liberal syn på sex. Eller det faktum att ni två har en sådan relation att ni just kan diskutera sådana ting.

I vilket fall. Moraliskt anser jag inte att de gjort någonting fel överhuvudtaget. Det är däremot tvivelaktigt att det sker just på en landslagssamling, hur proffesionellt det är man kan diskutera. Den häxjakt som dock råder anser jag vara absurd.
Det verkar som att alla tycker det var fel tackvare att de var på landslags uppdrag!?!?!?.....men ingen verkar tro på tjejen i fråga tänk om hon talar sanning.....bara för att hon följde med upp på hotellet betyder väl inte att det är fritt fram för killarna att ha sex med henne.....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem