Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sex eller våldtäkt

Sex eller våldtäkt

Jag, som många andra, har väl inte kunnat undgå den s.k. ”stora våldtäcksskandalen inom svensk hockey”. Genast har massmedia, och hockeyförbundet, dömt Kristian Huselius, Henrik Tallinder och Andreas Lilja till att vara de mest råbarkade och okänsligaste människor på denna jord. De har ”våldförts sig på, och förnedrat den lilla flickan” sa förbundets ordförande, Christer Englund. Men ha...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Svårt att hålla sig borta från intressanta diskussioner......

Är det verkligen någon som tror att dessa tre "landslagsmän" med fruar och flickvänner, skulle ha våldfört sig på denna tjej ?

Att begå ett felsteg, på fyllan, med polare omkring sig, kan jag nog skriva av som högst mänskligt, och inte helt orimligt, men att dessa tre killar, som till vardags lever i förhållanden, skulle ha våldtagit flickan ser jag som högst tvivelaktigt, vilket också rättan gjorde då fallet avskrevs!

Tycker att killarna skall gå ut med en stämning mot kvällspressen som basunerat ut "Våldtäkt" och kraftigt skadat deras anseende!

Helt horibelt vart samhället har tagit vägen och vad man gör inom pressen och Media för att sälja lösnummer!

Usch!
Är man 21 år gammal så följer man inte med 3 killar till ett hotelrum och tror att de ska läsa bibeln tillsammans. Det har ju tydligen framkommit åxå att hon just följde med för att ha sex.
Varför följde hon med upp på hotellrummet? För en sup eller?
Annons
Spelar ingen roll nu om de har våldtagit tjejen eller om hon ljuger. Det enda vi kan gå efter är att de är frikända och att ingen bevisning föreligger-alltså är de i mina ögon oskyldiga. Om det är rätt eller fel att gå på krogen och ragga med sig tjejer upp på rummen under en landslagssamling är en diskussion för sig.
Det viktiga är att man inte dömer killarna i "gatans parlament", vilket nog är lätt hänt nu när det hänt så många vidriga gruppvåldtäkter där man tycker att förövarna kommer för lindrigt undan trots bevis.
Jag undrar vad hon tänkte att de skulle göra på rummet,hämta autografer, prata hockeyminnen eller...? För mig verkar det lite naivt att förneka vad som verkar vara på gång om man hänger med tre yngre män till ett hotellrum efter en partysväng.
Jag säger inte att våldtäkt är OK för det är det inte alls, men som sagt ,vad var hon ute efter? Kanske hon tänkte att en av dem var OK att ha sex med och de andra skulle titta på, eller..?
Jag menar att hon satte sig själv i läge som inte verkar särskilt genomtänkt i och med att man går med till deras domän...
Om killarna nu verkligen ville ha sex med varandra varför drog dom då in en tjej i det hela?
Kan inte stå utanför detta intressanta ämne och jag har några synpunkter som man borde reflektera över.

* Hon följde antagligen med frivilligt
* Det är inte förbjudet att ha sex med flera om alla är med på det
* Dom är inte misstänkte längre ,men redan dömda av massmedia
* Det kan ju kanske tänkas vara en merit att ha legat med 3 NHL proffs !!!!!
* Man kan ju vara ute efter skadestånd
* Hur ser flickans version ut av det inträffande

Nu trycker jag att dom borde ha haft bättre omdömme att ens tänka tanken att gå ut och ta en öl när man ska vara en förebild för andra ungdomar.Min 10 åriga son som är en Mora beundrare och framför allt en Lilja fan fick jag ha en lång pratstund med och förklara att man inte ska tro allt media skriver samtidigt få han att förstå vad en sk våldtäckt är.

Media ligger ju bakom att alla läskunniga ungdomar hela sverige vet om vad dom gjort nu i stället för att tysta ner det hela.Även polisen kunde skött saken bättre.
Skulle inte media kunna ta sitt ansvar för att hindra ungdomar att ta skada av sådana händelser och låta bli att skriva om det men det är väl viktigare att sälja tidningar.

Är det en våldtäckt ska dom givetvis straffas därefter.

Skit i om hon eller dem ljuger. Kritiken måste gälla massmedia !!! Dagens kvällstidningsjournalister verkar tro att de är guds gåva till mänskligheten. Detsamma gällde ju när dem bevakade Asienkatastrofen. Fy fan säger jag. Journalist var förut i mina ögon ett höstatusyrke, nu verkar det bara vara ett gäng vilsna misslyckade stackare som lever sitt liv genom andra....
Tycker att det hela stinker lång väg.
Tänk på alla barn som har hockeyspelare som idoler och som förebilder. Vilken tvistad uppfattning ska de inte få av alla skriverier. Att som för tex Husselius ena veckan ha med sig sin fru och lilla bebis och alla tror att det är världens lyckligaste förhållande till att några veckor senare (tillsammans med två andra killar) ha sex med en tjej under landslagsuppdrag är rent utsagt förjävligt.
Sverige vann ju turneringen utan dessa sk proffs.
Mycket starkt jobbat. Till killarnas tjejer vill jag bara säga att det är mycket beklagligt det som hänt
oh, helt rätt, va f#n håller dem på med LHC o Herr Englund, och media inte minst, störtlöjligt , FY F#N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Löjligt!!!!!Jag håller med Zacko helt självklart!!!!!! det är SÅÅÅÅ löjligt att jag inte orkar bry mig snart, det tar för mkt positiv energi från mig,.
Jag tycker INTE synd om den lilla häxan(om det inte var våld inblandat) jag tycker synd om spelarna, såna små häxor begår ett lika grovt brott som en våldtäckt, tänk vad hon har förstört.
Låt oss säga att det inte har skett nåt våld(vilket jag personligen inte tror) - Vilken J#vlaelak människa hon är den där "lilla Flickan. Hemsk!
Herr Englund ( plus väldigt många offentliga personer i detta land måste för F#n vara mycket mer rakryggade och inte så förbannat rädd om sina jobb och positioner. Det är fel att en feg tjej som råkar ångra vad hon gjort i alkoholiserat tillstånd kan sätta igång, Cloetta (Linköpings huvudsponor) vill ju inte bli förknippat med våldtäkt, så dem bestämmer att de ska stängas av - för pengar ( & media) regerar ju som alla vet. Det som står i tidningar gäller på nåt vis, trots att många man pratar med säger att dem vet att man inte ska lita på vad som sägs i media. Media förstör för många offentliga personer som bara vill leva ett normalt liv(i den mån det är möjligt) FY F#N!
burt
Sverige tar VM - guld<<<<<

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem