Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skamlöst UD

Skamlöst UD

Eftersom jag inte har pressens förtroende att yttra mig fritt om myndigheternas agerande i Asien katastrofen, så måste jag ju spy min galla någonstans, så varför inte här ?

Jag har följt denna mycket bisarra och skrämmande naturkatastrof från morgonen den 26: December, men det är först nu, efter att ha fått höra alla inblandade, i en åtmistonde inte alltför nyanserad version, som jag väljer att kommente...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4

Det omkom c:a TVÅHUNDRATUSEN (200000) människor i tsunami katastrofen. GLÖM INTE DETTA!
Antalet döda hade varit MYCKET, MYCKET MINDRE och de flesta turister hade hunnit fly undan om regeringarna där nere hade haft en beredskapsplan för tsunamin
Det hade dom inte och trots att både vetskap och kunskap om detta fanns så lockade man miljonetals turister dit utan att göra nåt!
Detta är den grymma sanningen.
Business is business.
Alltså, är det nån regering (ar) ,man vill kritisera på allvar, så är det dom,ni kan ju leka att de är sossar, om det det underlättar.
Men vi lever ju i en liten egen ankdamm, så vi gör som hunden, skiter på ett ställe och krafsar på ett annat.
Sorgen för anhöriga är lika stor här som där och där nere är dessutom nöden, den materiella, obeskrivlig. Det kommer att dröja länge innan vi begriper allt.

I finsk massmedia och insändare kritiserade man sin egna och berömde bland anrdra Sveriges insats. Allting är relativt, vet inte riktigt klart med vad, men det får tiden visa.


akne vulgaris

Herre Gud… jag tror jag dör!
Här kommer ännu en som tror att vi lägger skulden för katastrofen på regeringen. Är vi så otydliga???
Nu får nu banne i mig börja läsa trådarna lite noggrannare!!!!!

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem