Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

Vad tycker ni kamrater?
Är det värt att uppdatera från vista till windows 7??
Är det nån som har kunskap om skillnaden??
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag undrar också!
Jag har en bärbar med Vista i som fungerar riktigt dåligt, funderar på W7Ultimate till den.
Hoppas nån av er Gurus har hunnit testa och vill delge era tankar.

/B
Hej

Jag testade W7 i våras då de släppte en gratisversion och jag tyckte den var mycket bättre och snabbare än både Vista och XP.

Jag kommer själv att skaffa den så småningom.

//Jalle
http://www.idg.se/2.1085/1.261178/7-skal-att-uppgradera-till-windows-7-och-3-ska
l-att-vanta

ev. klipp o klistra
Annons
HEJ
jag köpte w7 i fredags på elgiganten 990:- uppgradering fungerar mycket bra,

det blev bättre grafik så i min dator blev det helt ok.

med hälsn. göte
En bra sak i Windows 7 är att det är bakåtkompatibelt, dvs man kan köra in många program som t o m fungerade i Windows 98. Så har man ett gammalt favoritprogram man gärna vill behålla, så testa att installera det i Windows 7. Vissa program kanske man måste köra som administratör, högerklicka på filen och välj "kör som administratör".
En fråga om man har köpt vista inom ramen för vad microsoft anger för att få vista ultimate uppdaterat till windovs 7 ,när kommer den uppgarderingen via update
eller måste man köpa en uppgraderingsskiva??
Du får lov att beställa från din dators tillverkare och det kostar några hundra.
Från HP som jag har beställt till min bärbara som köptes i somras och som då ingår i detta erbjudande, kostade det mig ca 300:-, kanske några kronor mer.
Ett Tips!

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/downloads/upgrade-advisor

Det här har jag laddat ner, och kontrollerat min dator.... för att se hur det kommer att fungera med Windows 7, och vad jag behöver tänka på......

Ha de/UL
Den har även jag laddat ner , så jag kan ha windovs7 ultimate
Så den länken rekommenderar även jag
Jag har beställt win 7 nu igår, så den kommer om ett par dagar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem