Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

Vad tycker ni kamrater?
Är det värt att uppdatera från vista till windows 7??
Är det nån som har kunskap om skillnaden??
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Sitter och jobbar rent proffesionellt i W7 enterprise, Grym är det jag kan säga om detta operativsystem.

Användarvänligt och snabbt, och tar betydligt mindre utrymme i disken än vanligt.
Har inte en massa skräpprogram som ligger i bakgrunden och surrar.

Som sagt är grymt nöjd med W7 än så länge har haft den i 3 veckor.

Nöjd användare.

Catman
W7 jämfört med vista och xp då?
Vilket är det snabbaste/stabilaste?
Har ägt både Vista och XP, XP har varit den jag har föredragit då många av mina mjukvaror inte varit kompatibla för vista, men vista är under all kritik på att dra mycket kapacitet och är långt ifrån användarvänlig i sitt utförande.
Så mitt svar är att W7 är en positiv utveckling av XP. Vista finns inte i mitt huvud längre.

/ Catman
Annons
God kväll alla här på is!! Håller på att lära mig w7 grymt snabbt må jag säga!!
Måste man verkligen göra en helt ny installation, formatera c:-partitionen och lägga in alla program igen?
uffe-gus
Om du har XP så måste du göra en helt ny installation, men jag tror att du kan uppgradera från Vista
.....glömde säga, att om man får en uppgradering från Vista till Win 7 vid datoköpet, så iaf. med HP- datorer så skriver man att det blir en helt ny installation även där.


Jag har använt Win XP Professional nu i många , många år.
Jag testade Windows 7 gratisversionen men jag har gått
tillbaka till Win XP.

Och jag kommer att fortsätta en lång , lång tid med Win XP.
Jag ser ingen direkt fördel med att gå över till Windows 7.

God kväll! Jag håller inte med dig riktigt axe! Har ochså kört xp i många år stabilt och bra program. Win7 tycker jag är snabbare och lättare att lära sig men man får tänka om, en fördel att win7 känner av om det är ett spion program dolt!! Jag återkommer med mera sen i en ny tråd.
Hej jag tycker att win7 är mycket segt har kört det på en nyköpt dator nu ca 1 vecka och är missnöjd.Datorn bootar snabbt men surfa går trögt,de flesta program är mycket sega trots bra prozze och minne. Det är ett TUNGT op.Tur jag har winXP kvar på hemmadatorn.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem