Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga av Win 7 problem

Stänga av Win 7 problem

När jag ska stänga av min dator så kommer det upp en skärm som talar om att datorn måste stänga nåt program innan Windows avslutas rutan kommer fram. Orden tvingande avstängning har jag med läst på denna rutan.
Jag hinner läsa "task house/hose" eller nåt sådant med. Detta är skrivet med stora bokstäver.
Stänger ner allt som går att stänga ner i aktivitetshanteraren innan jag stänger av datorn så det finns inga öppna program innan avstängning.

Enligt prestandainformation-verktyg så har jag inga prestandaproblem.

Jag har även Gmailnotifier som skrivbordsgadget bland andra men bara såna man kan hitta på MS sida.
Har väl stängt av lite funktioner i "avaktivera-inaktivera funktioner i Windows" men som sagt datorn funkar som den ska och inga meddelanden om att det skulle förekomma prestandaproblem eller andra konstigheter.

Nån som har någon idé?
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Har inte W7. Men man kan köra Ctrl+Alt+del precis innan man stänger av
Windows i XP.

Då ser du vilket program som hänger sig.
Jaha ska jag trycka CTRL+ALT+DEL innan eller efter jag tryckt på stäng av nere vid start?
Var detta en dum fråga eller?
Innan.
Annons
När den lilla skylten med 3 alternativ visar sig på skärmen precis innan
Windows skall avslutas.

Då kör du Ctrl+Alt+del

Men jag tror inte du behöver göra något åt detta. Det sköter ju Windows åt
dig. Det är en säkerhetsgrej. Det skall var så.

Jag tror du kan glömma detta fenomen.

Hej!
Har också råkat ut för samma flera gånger,
Taskhost.exe heter processen, jag har två igång, och det är
värdprocesser för Windows-aktiviteter.

Jag tror att när man är för ivrig och stänga ner datorn, som inte allt
hinner avslutas, om man haft flera fönster eller dylikt öppna.
Tack vidde.
Har googlat på Taskhost.exe och det är fan rena grekiskan så om nån datorkunnig kunde förklara lite enkelt vad det är så kanske man kunde börja där.
Jag har en MOM.exe som jag inte stängt av innan men ska göra det ikväll. Den tillhör catalyst control center.
Här kan du kanske få lite mer hjälp, t.e.x ladda ner en "hotfix",
har inte testat själv men kanske gör det.
http://support.microsoft.com/kb/975777
jigsaw , har du labbat med drivrutier ??

problemet hade du inte innan eller ??
Hej Göcke.
Nej jag har inte labbat med drivrutiner allt enligt din inrådan. Däremot så har jag bytt mus för den trådlösa logitechen LX7 med Logitech Setpoint installerat inte funkade längre. (Fråga mig inte varför) Det var som att pekaren gick av sig själv på skärmen. nu har jag en Logichtech MX310 som funkar kanon. Datorn hittade själv drivrutinen till denna gamla mus.
I vevan med byte av mus så tog jag bort Logitech Setpoints programvara överallt där jag hittade det och vågade plocka bort det..
Men kan det vara detta som strulat till detta? Kan ju alltid slänga in Setpoint igen och testa. Version 4.80 ska ju funka till Win7 och ska visst finnas på Svenska.
Spelar du några online spel ? före du stänger av datorn eller har nåt program igång som är ihopkopplat med nåt onlinespel??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem