Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga av Win 7 problem

Stänga av Win 7 problem

När jag ska stänga av min dator så kommer det upp en skärm som talar om att datorn måste stänga nåt program innan Windows avslutas rutan kommer fram. Orden tvingande avstängning har jag med läst på denna rutan.
Jag hinner läsa "task house/hose" eller nåt sådant med. Detta är skrivet med stora bokstäver.
Stänger ner allt som går att stänga ner i aktivitetshanteraren innan jag stänger a...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tjena zenit
Kan du rädda mig denna gången med?
nej jag spelar inga onlinespel.
Sen innan jag stänger datorn så kollar jag ju aktivitetshanteraren om jag har några program igång samt kollar jag processerna och stänger av dom jag vågar innan avslut.
Vilken/vilka sökvägar till Taskhost.exe har du ?
den ska bara finnas i C:\Windows\System32\
(komihåg att C kan vara en annan bokstav beroende på installationen som windows ligger på)


Har du scannat ur datorn efter virus o annan skit ?

Taskhost.exe fel kan vara virus

Här står en del om Taskhost.exe hoppas det förklarar lite

http://searchtasks.answersthatwork.com/tasklist.php?File=Taskhost
Annons
Detta hjälper inte jigsaw, men jag berättar ändå.

Förut fick jag upp en skylt när jag stängde gammeldatorn. (win 98)

"You should not see this"

Så stod det på den. Det var lite mysko tyckte jag
Jigsaw
Det är normalt med Windows 7. Jag har det problemet med t.ex Skype. Om du inte vill vänta tills programmet stängs av kan du klicka på avstängning så stängs det programmet ner som rullar i bakgrunden.
Der finns en uppdatering också för taskhost problem men då jag inte vet exakt hur din dator uppför sig så kanske enklast att du läser detta själv

http://support.microsoft.com/kb/975777
Hassez det är inte normalt att program hänger sig överhuvudtaget oavsett om det är vid omstart eller inte, det kan vara ett fel i programmet eller i operativsystemet eller hårdvaruproblem.

Frågan är mer var man ska börja leta felet
En del antivirusprogram har ju då och då tidigare förorsakat detta fenomen.
och alla program som vill hänga kvar i nätverket är potentiella bovar i detta
Ojojoj detta var mycket på en gång kära ISare. Har precis startat underverket till dator och tänkte kolla på min tråd.
Igår kväll innan jag skulle stänga av så tryckte jag CTRL+ALT+DELETE och fick upp rutan där jag kunde välja mellan logga ut,byta lösenord och lite annat. Nere till höger satt en avstängningsknapp tillsammans med en öppningsbar lista. Jag valde att stänga av därifrån och se där! Inget program som skulle avslutas innan.
Tilläggas ska att innan jag öppnade med CTRL+ALT+DEL så avslutade jag alla program och dom processer jag vågade i aktivitetshanteraren inklusive MOM.exe.

Länken zenit hänvisar till har jag själv hittat och jag fattar nada även om jag översätter det så patrike har rätt, den hjälper inte mig.

till hassez:
Jag får inte upp någon ruta eller liknande där jag kan stänga av något. Rutan dyker upp och datorn avslutar automatiskt programmet och sedan stängs datorn av.

Någon hotfix tycker jag mig inte behöva i dagsläget men om det fortsätter så kanske det. Men du ska ha tack för den länken.
Ska stänga av på vanligt vis ikväll med MOM.exe avslutad så får vi se vad som händer.
Stort tack för eran hjälp

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem