Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga av Win 7 problem

Stänga av Win 7 problem

När jag ska stänga av min dator så kommer det upp en skärm som talar om att datorn måste stänga nåt program innan Windows avslutas rutan kommer fram. Orden tvingande avstängning har jag med läst på denna rutan.
Jag hinner läsa "task house/hose" eller nåt sådant med. Detta är skrivet med stora bokstäver.
Stänger ner allt som går att stänga ner i aktivitetshanteraren innan jag stänger a...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

MOM.exe ?
Mom.exe tillhör ATI CCC (Catalyst Control Center)

Har du installerat Microsoft .NET Framework?

MOm.exe problem kan vara att du saknar .net framework som CCC behöver för att fungera
ATI CCC kan startas manuellt behöver inte ligga i autostart
zenit käre vän.
Vad du kan! Man blir faktiskt impad. Nä...okay jag ska bli allvarlig. Jag öppnade aktivera-inaktivera windowsfunktioner och där så hade jag stängt av Microsoft.NET framework 3.5.1 och alla dess underkatogerier som var 2 på denna datorn.
Svår fråga att svara på kanske men hur kan detta med framework störa eller varför behöver nu CCC eller MOM.exe detta?

Sen undrar jag vad jag mer har för nytta av detta med framework?

Annons
net framework används till mycket.

här är en kort beskrivning på svenska

http://hussfelt.com/sv/tjanster/net.aspx
zenit
du ska ha tack för detta.
Nu verkar jag ha lite problem här .
Söker jag i dator på taskhost.exe alltså c där jag har allt mitt så hittar sökningen ingen sådan. Jag har dom dolda katalogerna öppna. Har även sökt i regedit på både taskhost och taskhost.exe men inte fått upp nåt. Kollar jag i system32 så hittar jag inget heller men öppnar jag aktivitetshanteraren så finns den där och är igång hela tiden.
Avslutar jag denna innan jag stänger av datorn så stängs datorn av som den ska.
Net Framework och dennes underkatogorier har jag aktiverat i aktivera-avaktivera windowsfunktioner.
Irriterande är det vad det!
Har inga andra prestandaproblem eller andra varningar från datorn så frågan är om jag bara är gnällig.
Har du scannat ur datorn med några program ? i så fall vilka och har något hittats (vad hittades isåfall)?
om inte så uppdatera dom du har och scanna ur datorn.
känner du igen detta ?

Consider the following scenario:

* You have a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2.
* You try to shut down, restart, or log off the computer.

In this scenario, the logoff process stops for about six seconds. Additionally, you receive the following message:
1 program still needs to close:
(Waiting for) Task Host Window
Jag har scannat datorn med Malwarebytes Antimalware free och Superantispyware free samt så har jag kört Glary Utilitis 1 klicks rensning/optimering samt så har jag Ccleaner som jag kör med jämna mellanrum med standardinställningar. Inget av programmen har hittat nåt skumt och dator funkar som den ska som skrivit innan.
Japp det sista som du skrev stämmer.
P.s har oxå Avast som AV program.
Det sista var taget från denna länk, det gäller en uppdatering som du troligen behöver

http://support.microsoft.com/kb/975777
tack för detta.
får kolla upp detta senare.
När jag använder CTRL+ALT+DELETE och stänger av den vägen så händer inget.
Är inte detta konstigt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem