Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spela Asylspelet

Spela Asylspelet

Har ni testat Asylspelet. Spela och försök att ta er till Sverige.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27880

/Jojje
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

de tråkigaste spel =D
Stefan: vad i hela fridens namn lärde du dig ???
Skit samma, jag okar inte förklara......
Annons
Ja det enda man lärde sig var väl att flyktingar kan dö på en jäkla massa olika vis. Det var iaf mitt intryck av spelet. Troligen är det tänkt att man ska bli informerad om att det är jätte svårt att fly eller något. Men hela spelet gick ju ut på att så här många sätt kan du gubbe dö på.

Tror ren information går fram bättre om man vill informera än att försöka döda flyktingar på så många sätt som möjligt i ett spel.
Att lasta in flyktingar i en lastbil tycker jag var lite grovt (och väldigt svårt) annars tycker jag att det var bra spel.
slutsats enl malin"bra spel"
misstänker att en annan slutsats typ "vilket helvete att va flykting"
var syftet..eller hur malin
de var ju festligt
bra spel ??? lol .. hheehe .. det vore väll synd att påstå .. Jag föredrar fia med knuff

So what om dudes i afrika kan dö på massa olika sätt i flyktförsöket .. folk kan dö i alla länder på massa olika sätt .. även om sätten skiljer sig åt ..

Den enda slutsats som går att dra är att mupparna bakom spelet vill säga nått i stil med "det är synd om alla flyktingar, låtom oss bereda dem en fristad i vårt vackra Sverige"

Los Lovos: Är det konstigt att vi vill hjälpa människor i nöd?! Vi från Sverige får hjälp om vi är i nöd på andra platser i världen. Ta tex alla thailändare som hjälpte svenkarna som drabbats av tsunamin. Kanske skulle du ändra uppfattning om du någon gång hamnade i problem/nöd och fick hjälp. Los Lovos, din egoistika attityd hör hemma i medeltiden. Å du fortsätt spela Fia med knuff!
Jossan: snick snack, du bryr dig lika lite som alla andra..
Vad har du gjort som är så stort och bra och medmänskligt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem