Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spela Asylspelet

Spela Asylspelet

Har ni testat Asylspelet. Spela och försök att ta er till Sverige.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27880

/Jojje
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hi, hi, hi.....
Sen kan ju den vänstervridna sveriges television, som sorgligt men sant använder skattepengar och licenspengar till sånt här
ta och göra ett spel som heter "Sjukhusspelet", där man med begränsade resurser ska lyckas få medicin och antalet läkare att räcka till att rädda alla patienter.

Eller "orättvisa asylspelet", där din familj och dina vänner skickar pengar till dej(som de får genom att bo 3 familjer i en femma och lyfta 3 bostadsbidrag), så du kan flyga till sverige, då tar det inte ens en dag.

Eller varför inte "Skolspelet", där man ska vara rektor och utbilda 1000 elever med 5 lärare, 3 skolböcker och en halv vaktmästare.

Och sist men inte minst.. "Pensionsspelet", där den som spenderar minst antal kr i månaden till hyra, ev mat och levende vinner, använder du inga pengar till mat så dör du, och vinner automatiskt..


Världen e hemsk och väldigt orättvis, det tycker självklart jag med.. och vi ska så klart alla hjälpas åt att göra den bättre. Men ta fram mer sakliga och riktiga informations filmer istället. Eller varför inte en gransknings dokumentär om hur många % av bistånden som kommer fram..

Och för att bespara mej från idioter som tycker det e trendigt att kalla folk för rasister så fort man har en synpunkt om något som e ganska självklart så vill jag påpeka att jag nästan dagligen umgås med "invandrare"(ser inte dem som det, utan som vänner), och inte har något som helst problem med det.
davidus: ett fördömt bra inlägg.
Annons

Bugar och tackar! Och säger desamma angående
dina inlägg i kvinnomisshandels debatten.
Hej.
Provade att spela det spelet.
Har ju redan förstått att det är svårt att ta sig till Sverige.
Men jag tycker att det var ett bra sätt att förmedla det på.
Nån här sa att det var bättre att skriva fakta eller göra nån film. Fast vi ungdomar som senare ska styra Sverige tror jag heller provar att spela ett spel än att läsa nån sida med fakta för det är vi trött på sen skolan. En film är inte heller så troligt att vi skulle orka se på för det är inget ämne som man går o tänker på.
Så jag tycker att det var ett bra sätt.
Håller med Lillan, bra spel. Bättre att investera i ett sånt här spel än i dyra informationsbroschyrer.
lillan du skrev "vi ungdomar som skall styra sverige"
Du svenskar är redan nu i detta land en minoritet
Är det så svårt.... och ändå hittar alla hit till vårt lilla lilla land?
davidus,
Håller med dig om att man kan bli irriterad för att folk påstår saker om en som dom inte har en aning om. Men jag blir minst lite irriterad av att folk skriver "...men jag är inte rasist, för jag känner invandrare" - Legitimerar det att man kan skriva vad som helst för det?
Menar inte att du på nåt sätt var rasistisk i ditt uttalande, ville bara få det ur mig
Hur många av er som har så tvärsäkra åsikter att vi är ett skitland när de gäller att ta emot " flyktingar" vet hur man tar sej till Sverige? Hur kan en fattig å utsvulten Flykting betala upp till 80000 kr för att ta sej till Sverige?Vem är de som tjänar Stora pengar på att " exportera " människor hit? Jo det är organiserade ligor varav flera är bosatta i Sverige som ordnar med transporter hit å sen fullständigt skiter i dom för man vet ju att ingen absolut ingen behöver svälta ihjäl här.
Vad vi kan o bör göra är att styra pengar till det land som för tillfället har störst behov av hjälp FÖR alla som söker sej hit är INTE politiska flyktingar utan vill ha ett bättre liv och de kan kan vi hjälpa till så att man får det i hemlandet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem