Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Något växer på min hårddisk

Något växer på min hårddisk

Min dator har ett flertal gånger nu meddelat att det är ont om utrymme på enhet C: Varje gång har jag flyttat över bilder och musik m.m. för att få mera utrymme. Efter ett tag är det likadant igen, utan att jag har laddat ner någonting. Kanske några mejl som inkommit bara. När jag kollar mina mappar så märker jag under C:/User/Igge (där jag haft mina saker) att högerklickar jag på den och väljer EGENSKAPER f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Upptäckte nu att antalet mappar under mappen Igge växer också. Och även antalet filer. Sedan kan det börja om och räkna upp igen. Antalet filer i Iggemappen är konstant i verkligheten. Det finns lite tomma mappar där. Innehållet är flyttat till E:
Windowsmappen växer likadant. Men undermapparna och filerna växer inte. När jag virussöker Windowsmappen så stannar den vid en mapp som jag inte kan se, trots att jag valt att se dolda mappar och filer. Den heter Windows\Temporary Internet..... 35 500 filer har den genomsökt där just nu.....
Då är det väl webhistoriken som är problemet. Har du tagit bort alla IE's temp-filer?
Annons
Skulle skrivit att det var under USER\Igge\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files..
Jag sökte efter Temporary Internet Files vi Filsökaren. Men jag kan bara radera en del av dem. En del andra örsöker återvinnas när jag trycker på Ta Bort. Kan jag ta bort alla? Kan jag göra det någon annanstans ifrån?
vilken version av IE kör du Iggesörping

kan du inte töma Temporary katalogen från utforskaren så kör du förmodligen något i bakgrunden som återskapar dem
IE8
Nu kör ju jag bara IE7 men där kan man ju via Internetalternativ ta bort webhistoriken, kan man inte få bort dessa filer på samma sätt i IE8 då? Verkar ju vara det som är problemet...35000 tempfiler gör ju att man misstänker att webhistoriken inte blivit rensad på länge (eller aldrig?).
Jo, jag har rensat som du sa, men de verkar fara kvar ändå.... Har försökt att rensa från andra ställen med, men där gick det inte att ta bort dem...
har för mig att IE7/8 laddar ned på samma sätt

men i Vista hamnar de i dolda och skrivskyddade kataloger
sökvägen kan man se i registret
eller som dessa

[%LocalAppData%\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low]
[%AppData%\Microsoft\Windows\Cookies\Low]
[%LocalAppData%\Microsoft
\Windows\History\Low]
[%LocalAppData%\Temp\Low]

prova med typ ccleaner eller något annat program som rensar historiken i vista
Jag har skapat användaren Eggi. Sedan exporterade jag allt (*.pst) i Outlook från användaren Igge och importerade det i Eggi. Då hade jag all e-post och all påminnelse och kontakter i Egge. Mina dokument, musik och bilder hade jag varit tvungen att flytta bort från enhet C: till E: tidigare, så de ligger kvar där och hämtas därifrån. Är jag inloggad på Igge så "växer" den enheten och käkar upp C: Är jag inloggad på Eggi, så är det inget som räknar upp sig och käkar upp C: Kollar jag Igge från Eggi, så räknar det inte där då, utan bara om jag är inloggad som Igge.
Jag har fråntagit Igge dess adminitratörsrättigheter och har dem numera på min frus konto på datorn. Både Eggi och Igge är enbart användare.
Nu ska jag köra så här ett tag, och se hur det fungerar. Går det bra så dödar jag bara Igge sen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem