Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Något växer på min hårddisk

Något växer på min hårddisk

Min dator har ett flertal gånger nu meddelat att det är ont om utrymme på enhet C: Varje gång har jag flyttat över bilder och musik m.m. för att få mera utrymme. Efter ett tag är det likadant igen, utan att jag har laddat ner någonting. Kanske några mejl som inkommit bara. När jag kollar mina mappar så märker jag under C:/User/Igge (där jag haft mina saker) att högerklickar jag på den och väljer EGENSKAPER f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Brutalt tycker jag!
hur mycket ledigt fick du av detta på hårddisken.
Har du scannat med flera olika antispyware program? Det kan vara en trojan av som ligger och äter upp utrymmet, det som hamnar i Temporary Internet Files är sånt som kommer från nätet, har nåt säkerhetsprogram du har rapporterat nåt ?

kollat sökvägen på vad som startar med datorn?

vilka säkerhetsprogram har du?

felmeddelanden eller loggar från säkerhetsprogram där det står nåt om nån fil i den mappen?
Annons
Jag fick inte större utrymme, än. Men hoppas jag får det när jar raderat hela Igge-mappen. (Har inte vågat det än) Jag har (innan jag gjort detta) försökt med olika antivirusprogram, men de har hängt sig nånstans på User\Igge\AppData....nånstans.
Har inte kollat sökvägen... Msconfig\Autostart???
Kör Defender. F-Secure Ad-aware. Har sedan försökt med IObit Security och nåt mer, men som sagt. De har hängt sig och stått och stampat på samma ställe.... Inte sett några felmeddelanden annat än att hårddisken hade för lite utrymme. Nu är utrymmet fortfarande lågt, men det minskar inte som förut...
prova scanna med superantispyware det brukar kunna ta det mesta, installera det med den nya användaren du skapade. scanna ur hela datorn.

[http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.131624]
Tack Zenit. Den hittade 21 aware tracking cookie, och håller på än.... Den har hållt på länge nu i C:\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Interenet Files\Low\ContentIE\IGQDKZ8L\...... Nu blev den klar där...
Antispywareprogrammet kom tillbaka till :\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Interenet Files\Low\ContentIE\IGQDKZ8L\...... Den har hållt på där i 1 timme och en kvart nu... men den har inte stannat, utan scannar hela tiden..
Kanske bäst att radera hela den här...?
har det bara hittats cockies? Det är inte dom som gör att du förlorar så mycket utrymme, det är nåt annat som ligger i den mappen misstänker jag.
som jag har förstått det, så är det bara under en användarprofil det som du förlorar utrymme.
Precis. Det är där det räknar. Jo, den har scannat annt där med. En .txt fil såg jag flimra förbi nyss

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem