Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Avpå knapp funkar ej stationär dat

Avpå knapp funkar ej stationär dat

Hej
Min av/på-knapp har slutat fungera på min stationära dator, när jag öppnade framsidan och tittade bakom knappen och tittade inne i datorn såg det OK ut, det knäpper som det ska, men efter jag satte ihop datorn och satte i nät/el sladden så fanns ingen ström till datorn längre.
En kompis sa nåt om nätaggregat som kunde vara trasigt (kan bytas sa han),stämmer det???

Eller har nån nåt annat tips???
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Tänk om ett barn kommer närheten när du håller på med din dator vill du då ha ansvaret för barnets död .. va ... ... bla bla bla ... kanske en svagsint person kommer 4 bi och rör vid din dator när du håller på med den då är det mord ... minst 20 år i arbetsläger
Jag befarar att det är moderkortet som gett sig.

Datorn stendöd, inga fläktar. inga blipljud, INGENTING händer, den är STENDÖD.
allt skit om att köpa grejjor i den här tråden hade du sluppit om du hade fått mitt inlägg lite tidigare .. inte en massa skit om att du hade fel watt på ditt nätagg ... vilken dynga ...

simpelt test .. inte gnälla om att det var fel watt på ett nätagg ... suck
Annons
AHA du har inte haft din dator i ett jordat uttag ... he he ... så kan det gå ...
Drater , något har du missat. men skyll allt på mej du
om du mår bättre av det.
Har du någon spänning i väggutaget övrer huvud taget??
Göcke!
Du har kommit med bra användbara tips, skyller ingenting på dig att inget funkat.
Det är nog Drater sagt att jag haft datotn i ojordat uttag (utan skyddstransformator) bara grenuttag med av/på-knapp mellan vägguttag & dator. Jag har bara jordade uttag i köket i min lägenhet, datorn i sovrummet. (2 rum&kök)

Drater!
Angående barn. Skulle aldrig lämna datan öppen & exponerad om nån okunnig kom hem till mig. Har väldigt sällan barn på besök hemma hos mig.
he he ..... ingen fara var lite syrlig i kommentaren för att få din uppmärksamhet ..
allt är lugnt ber om ursäkt att jag var personlig i kritiken förut allt är ok och jag tycker du har en bra inställning till allt ... ok allt är 0 ställt igen .. ..


Drater , kom med din felsöknings strategi .
så kanske Brinken kommer vidare.
OK

ta ur alla såkallade lösa delar eller instikskort typ grafikkort och minnesmoduler ur själva moderkortet.. starta sedan datorn så bör du få en pipkod som säger att datatorn saknar minneskort eller grafikkort (pip pip) om du har tagit bort allt som är typ instickskort på själva moderkortet ... det är helt rent ... och inget händer så har det till 99% moderkortet gått förlorat .. det tror jag till och med att Göcke håller med om ...

det inneber även hårdddisk kablarna

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem