Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nio års fängelse för spammare

Nio års fängelse för spammare

"Jeremy Jaynes från Raleigh i amerikanska North Carolina är en av världens värsta spammare.
Miljoner e-postanvändare har plågats av hans oönskade e-brev.
På fredagen fick han sitt straff av en domstol i Virginia – nio års fängelse."

Hoppas att fler länder tar i med hårdhansskarna, så att man slipper skiten. :)
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Skandal!
Skäms Fajjer, skäms!
Han döms för att ha skickat e-post brev. Saker som endast existerar i en dator, Annars så finns de inte. Du får ett e-mail i din inkorg som inte du vill ha. Använd filter om det stör att få skräp epost! Jag vill inte heller ha Penisföstorning eller gratis resor eller chanser att tjäna bluff pengar. Men ska han/hon som gjort att det skickas till mig få 9 års fängelse?

Fatta =9 år i fängelse

Allt handlade om pengar, han tjänade miljoner på det, så då stack det i ögonen. Vilket skämt det där landets rättsystem är.

Du har nog inte fattat,vad det handlar om,min käre IB.
Det finns företag som har fullt av spam varje morgon.
Dom kan inte bara trycka på TA BORT.Dom måste kolla allt.

För att du skall förstå,kan vi ta ett exempel:

Du får tio brev i din brevlåda.Går du då direkt till papperskorgen
och slänger dom,utan att kolla.Det kan ju vara en värdehandling,eller något
annat viktigt.

9 år tycker jag var ojämnt,varför inte 10 jämnt.

Så hårt straff,måste det vara väldigt bedrägligt.
Klart han spammade.. Han tjänade mellan tre och fem miljoner kronor i månaden på att sälja varor via e-postbreven..
hoppas de som skapar virus får högre straff :)
Annons
Fajjer Dig med. du behöver sitta inten framför datorn själv.
du vet inte hur du gör..
Håller med Ib, 9 år var väl att ta i. Det är ändå ingen människa som har kommit till skada som vid rån, misshandel mm. Skall man börja ge el-artiklar rättigheter oxå - hårddiskarnas rättigheter. Skall detta räknas som våldtäkt på datorn? Skall, ett nej betyder ett nej, gälla här oxå...... löjligt!
Det är bra att vi får ett varnande exempel,
men om strafftiden skall var mer eller mindre,
låter jag rätsväsendet bestämma.
Alternativet är att personen betalar tillbaka
för den tid alla lägger ned på detta.
Men det är förmodligen svårare att dra in.
Det finns väl ej så mycket än hårda fängelsestraff som biter på dom. Dom förluster som företag/privatpersoner drabbas av kommer dom ju inte ha den minsta chans att kunna betala tillbaka. Då är ju fängelse den enda utvägen. Detta är ju också ett väldigt extremfall där han tjänade mellan 3-5 miljoner i månaden. Nu är det ju dock ej vad han tjänade som jag tycker var värst, utan att företag/privatpersoner drabbades på enkonomiskt på mångmiljonbelopp.
Korta straff skulle nog ej bita på dom. Ponera att det bara skulle handla om ett års fängelse, då skulle han garanterat fortsätta med sin verksamhet när han blir fri.
Hur menar du Professor Gösta? Vet jag inte hur jag gör när man sitter framför datorn?
Vad professor Gösta menar förefaller vara den stående frågan här i forumet.

/Jocke
TEX: du scanner folk m.m olagligt.
du kan inte komma åt min wlan listan den är hidden läge..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem