Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Nio års fängelse för spammare

Nio års fängelse för spammare

"Jeremy Jaynes från Raleigh i amerikanska North Carolina är en av världens värsta spammare.
Miljoner e-postanvändare har plågats av hans oönskade e-brev.
På fredagen fick han sitt straff av en domstol i Virginia – nio års fängelse."

Hoppas att fler länder tar i med hårdhansskarna, så att man slipper skiten. :)
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Fajjer sen sa du everyday att du skickade mail till som styr is. dem kan starta eget irc server jag behöver inte styra.
för att du vill vara ovän... jag behöver inte har dig som en kompis.
Kan du inte bara lämna mig ifred, så skall du se att det blir lite trevligare stämning på detta forum.
Till Proffessor Gösta
Som den professor du är får du nog försöka att stava och skriva bättre. Det går ju inte att fatta vad du skriver och menar.
Annons
Käre Leif, jag tror inte att Du förstår vad det handlar om.
Jag undrar om du förstår vad 9 år innebär. Det är inte en siffra. Det är ett människoöde.
Lek med tanken att internet inte finns imorgon och jag har en fråga till dig= vad har den mannen gjort för att förtjäna att sitta 9 år i fängelse? Hur många människor har han skadat? Vilket oerhört lidande har han orsakat?

Den frågan som du skulle ha ställt är= Hur mycket pengar har han skadat?
lb: Ponera att du var miljonär. Plötsligt kommer någon, och svindlar bort alla dina pengar. Då har ingen skadat dig? Jag menar, det är ju bara pengar. Du kom ju ej till skada, inte en enda skråma?
Fajjer,

"ponera att....". Den insändaren måste till o med du inse att den är löjlig. Vad har svindleri med spam att göra? Är det samma sak? Det kanske är jag som e dum som inte har insett det! Det Ib menar är att det inte har kommit någon människa till skada eller lidande som är värt 9 år i fängelse. För fan, karln har ju inte dödat någon!
Kära Fajjer, det är inte samma sak, du försöker göra en poäng men du är ute och gräver i sandlådan igen. Släpp spaden och läs igenom det jag skrev en gång till.
Han verken fälldes eller fick nio år för att ha skickat en massa e-post.
I domen och i straffmätningen tog rätten hänsyn till det faktum att han har förfalskat mailadresser, routerinfo och IP-adresser för att göra det omöjligt för folk att spåra honom och veta vem de ska klaga på. Det och de enorma volymer han jobbade med gör det till bedrägeri i mycket stor skala.
Vidare tog rätten med i domen det faktum att allt han sålde var värdelöst skräp som inte fungerade.

Vist, nio år kan tyckas lite grovt, men vi talar alltså om en av världens största bedragare här. Personligen anser jag nog att sex år hade varit mer lagom, men jag är absolut inte upprörd över att han fick nio år.

Ni som tvivlar kan ju läsa domen innan ni dömer ut USA:s rättsväsende.
jag har "ingen reklam" på min brevlåda hemma hos mig, ändå får jag en massa reklam varje vecka, ska då reklamutdelarna eller dom affärerna som ger ut reklamen också få fängelse?!?
Det du som började fajjer har bevis... jag var förre dig

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem