Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Nio års fängelse för spammare

Nio års fängelse för spammare

"Jeremy Jaynes från Raleigh i amerikanska North Carolina är en av världens värsta spammare.
Miljoner e-postanvändare har plågats av hans oönskade e-brev.
På fredagen fick han sitt straff av en domstol i Virginia – nio års fängelse."

Hoppas att fler länder tar i med hårdhansskarna, så att man slipper skiten. :)
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Före mig? Vad menar du? Före mig på detta forum? Ja det är väl ingen hemlighet, och jag tycker dessutom ej att det spelar någon roll?
Spam är ett stort problem för många företag och privatpersoner,
Los Lovos-
har ett bra inlägg, kan bara hålla med.

Professor Gösta-
Haha han måste vara ett skämt, är det någon som har fattat vad han pratar om

9 år var ju rena skämtet! Han borde sitta på livstid!

Om det är någon som tvivlar så kan ni ju ta en titt på hur mycket trafik som SPAM genererar över internet, och till vilka kostnader som hanteringen kräver!

Om man rånar en bank på natten när ingen är där, skall man inte straffas då? Ingen kom ju till skada?

SPAM kommer att tillslut bli det största hotet mot Internets överlevnad, till slut så slammar det igen, då servrarna inte klarar av all trafik, och bryter ihop!

Vad tror du set kostar S|E|B att hantera och gå igenom sin epost, så att inget viktigt försvinner, och inget skit delas ut ?

Om man dessutom är en bedragare som inte lever upp till dom varor man gör reklam för, så skall man straffas än hårdare!

Lägg sedan till alla andra olovliga övertramp, såsom IP hanteringar, falska epostkonton, intrång i servrar etc.

Dödsstraff?

Jag skojar inte om detta, och dom som bagatelliserar ett sånt här brott har ingen verklighetsförankring!

Annons

Ang. Prof. Gösta...

Professor i vad ?

Inte är det språk i alla fall!

Personen bakom namnet verkar antingen inte ha alla hemma, eller driva friskt med oss!

Get off or get real!
Minion IT,

Har läst dina inlägg ett antal ggr - livstid för det o livstid för spam och dödsstraff för nå't annat. Lägg av! Har du ingen annan lösning för kriminalitet än att ta livet av folk? Du verkar vara en väldigt deprimerad o pessimistisk människa. Gå ut i solen o låt den värma din själ lite grann.
Jo jag håller med loan. Du, Minion IT, verkar vara en riktigt deprimerad och bitter människa. Dödstraff för spam/bedrägeri/förfalskning är en så sjuk tanke att jag inte kan ta den riktigt på allvar.

/Jocke

Svar till jocke & Ioan.

Ni som skriver så friskt och har så många åsikter om alla andra, ni kanske skulle ta er tid att studera det svenska språket en aning också?

det är förvånandsvärt vad obildade ni är!

Ett frågetecken efter ett ord betyder alltid att det är en fråga, inte ett utrop... ni kanske tar fel på dessa olika tecken i ert vardagsliv också, och jag ber för era medmänniskor att ni inte strular till det för dom också.. Men det är klart, ni värnar ju så om den sjuka lilla människan, ett jävla daltande är vad det är!

Människan är en fantastisk varelse, som skapar samhällen, och uppfinner saker, och utvecklas hela tiden i samförstånd med opinionen, men det kommer alltid att finnas individer som inte fogar sig efter dom normer och regler som samhället, folkvalda, demokratin bestämmer, och det enda ni vill göra är att sjukförklara alla individer, och vårda dom! Förstår ni inte att det faktiskt finns människor som är förhållandevis friska som går igång på att bryta mot dessa normer och regler ?

Då skall dom straffas, och straffas hårt!

Allt avvikande är inte av ondo, men när så sker så måste samhället sätta gränser, för att markera vad som är rätt och vad som är fel.

Att ni finner mig vara en olycklig människa för att jag är mer bestämd och rak i mina beslut än vad ni är, talar mer om eran mentala instabilitet, än min.

Jag önskar för övrigt alla mina framåtsträvande och trevliga medmänniskor en mycket trevlig dag, och hoppas att VF vinner guldet ikväll!

Ha det bra, det har jag......

Minion IT talas om vad orblind betyder.
accptera vem jag är då
Jösses ..

Vissa diskuterar ju som om de var 14..

Los Lovos.

Förklara gärna vad du syftar på när du lägger in en sån "drypande" kommentar.....

Jag skall inte säga att jag blir förvånad om det är mitt inlägg som du har i tanke, vi har ju hamnat i meningsskiljaktigheter förr......

//

Professor Gösta.

Är det ordblindhet som det beror på, så må det vara hänt. det är en jobbig sjukdom att leva med, men du borde nog se över din meningsuppbyggnad om du vill bli tagen på nogorlunda allvar i ett forum där medlemmarna är så kvicka med sina kommentarer! Mig inräknad.......

//

Mvh

Minion IT

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem