Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

rasism

rasism

Nöjd nu...eller
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Hmm...nej, jag är inte riktigt nöjd. För att vara riktigt nöjd skulle jag vilja ha lite mer information om vad tråden skall handla om.

/Jocke
Läste att Centrum mot rasism med Amina Ek i spetsen vill att GB-glass ska dra in sin reklam för den nya Svarta glassen Nogger för att man associerar till ordet Nigger/Neger!!!!!!!!!!!!
Måste man läsa in en massa dravel i allt som sägs och skrivs???
Nån måtta får det väl vara.
Lägg ner energin på väsentligheter istället!!!!!
Är du förvirrat?
Jag har inte sett den reklamen. menar du rasser hotar amina?
Annons
Jag tror att Amina Ek vill stoppa GB-glassden Nogger för att glassens namn är för likt Nigger/Neger. Otroligt korkat tycker jag. Det finns väl gränser.
I så fall så borde hon bli helt chockerad att att företaget Schwarzkopf som tillverkar shampoo, hårgelé m.m.använder sitt företagsnamn på produkterna, eftersom att schwarzkopf på tyska betyder svartskalle.
Det är inte bara korkat av Centrum mot rasism - det är så otroligt dumt att man inte tror sina ögon!!! Och framför allt en snyting mot sina egna målsättningar. Det här uppfattar de flesta som så dumt att man tappar all tilltro till organisationen ifråga. Finns det inte värre saker att slåss mot, då måste Sverige vara det mest icke-rasistiska landet i värden.
Det härliga är ju att "Centrum mot rasism" är statligt finansierat, känns kanon att ens skattepengar går till en i mina ögon otroligt korkad debatt... *not* Inget fel i att de finns som organisation, det är kanonbra, men de borde ju tänka över mot vad de riktar sig och sina insatser för att motverka rasismen i samhället.
Måste finnas viktigare saker än denna triviala sak...

Med detta menar jag inte att våran debatt är fel utan att "Centrum mot rasism" ens orkar lägga tid på att diskutera en sådan här sak.

Jag vet inte hur hur de tänker, skall världen/sverige ändra "namn" på nougat som Nogger i första hand syftar på?

Sen till deras argument att mörkhyade människor i Sverige skulle ta illa av att "black" är skrivet med grafitti liknande text. Menar det att det bara är mörkhyade människor som målar grafitti? Jag har inte en aning om hur själva grafittin kom till jorden, om det nu var en mörkhyad människa som sprayade ner en tunnelbanevagn med sin tag vid jordens begynnelse, men fan för mig känns det mest patetiskt..
Ibland är det bara för mycket....jag är överviktig...om jag har gula kläder på mig så blir jag kränkt av att vi har en växt som heter "gul fetknopp".....herre min je!

Rättelse.

Anledningen till detta är inte att glassen heter Nogger!!!!

Ett tips är ju att ta reda på vad det handlar om innan man börjar vräka ur sig alla sina åsikter!!!!!!

Den glassen som åsyftas är GB´s nya glass som heter Nogger Black!

En lakrits version av klassikern Nogger....

Detta rättfärdigar ju inte idiotin på något sätt........

Snart får man väl inte ha mörka kläder på sig, eller varför inte redigera om hela SAOB, och ta bort alla Svenska ord som på något sätt hänsyftar eller påminner om ord som åsyftar på mörkhyade personer ?

Helt sjukt, snart pratar alla svenskar med brytning för att inte invandrare skall känna sig utanför i smahället!

Håller med Minion IT.

Sedan kan man ju på Aftonbladets web sida rösta om man tycker det är rasistiskt eller ej. En intresant iaktagelse är att lite mer än 5% tycker att det ÄR rasistiskt, om det hade rört sig om 1-2% förvirrade personer, men över 5% är lite mycket tycker jag.
Det var med lättnad och även glädje jag noterade att någon mer än jag äntligen uppmärksammat GB:s osmakliga kampanj
med klara rasistiska undertoner. Ja, att kalla det undertoner är i princip oriktigt då övertrampet är så tydligt
och finns där för alla och envar att skåda.

Jag har har även gjort en annan iakttagelse vad gäller GB:s sortiment och funnit, hör och häpna,
att företaget under en lång tid använt rasistiska och T O M nazistiska budskap och termer för att få sälja sina produkter.

Självfallet tänker jag på deras stående produkt 88:an. GB:s logga kunde lika gärna varit en svastika.
Att åttonde bokstaven i alfabetet är ett H är ju ingen hemlighet, 88 blir alltså H H, dvs Heil Hitler.

Jag förutsätter att en organisation med den tyngd som Centrum mot rasism besitter självklart kommer reagera mot detta och kräva GB:s snaraste avveckling.
Åtal emot de ansvariga är ett naturligt steg vidare. Att sedan döpa sin glass efter den tyska luftvärnskanon (88 mm)
som under det fruktansvärda andra världskriget gjorde miljontals familjer på den allierade sidan fädernelösa
förbättrar inte saken.

Ytterligare belägg för GBs kopling till 3:e riket finns överallt, det senaste bildbeviset som har inkomit till centret är följande:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/hitler28.jpg


Återigen, jag KRÄVER att GB avvecklas å det snaraste, dess existens är en skymf, ett hån mot alla våra olika grupper av invandrare, från Rissne till Motala!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem