Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

rasism

rasism

Nöjd nu...eller
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

88 = Love and kisses

Så nu vet ni vad 88 står för. Därför heter GBs 88a glass Love and Kisse och inte någe jäkla heil Hitler. get your facts straight.

ps. jag har doktorerat i onödigtvetande. ds.
Du har så rätt så Rob, det engelska ordföljden är det riktiga.
Att sjunga nationalsången kan ju inte vara rasistiskt, man hyllar sitt land eller nation. I U.S.A står det varje morgon en massa elever av olika ursprung och raser och sjunger nationalsången tillsammans.Det görs varje morgon.De hyllar och förkalrar lojalitet till land.Som sig bör. Inget fel i det.

Det gäller att vi tar nationalsången ifrån de grupper som har missbrukat den, likaså flaggan.
I de Amerikanska klassrummen vajar det en flagga.

Om invandrare tar åt sig på ett negativt sätt är det dem det är fel på. Sjung med istället, omfamna er nya flagga och hylla vårt vackra land. Det handlar inte om ras utan om nationalitet, en skillnad tycker jag. Nya Svenskar har också rätt till flaggan och sången.

Det handlar om var man befinner sig, inte var man kommer ifrån.
Annons
jag tycker det är riktigt löjligt!

och snart kommer sveriges flagga, nationalsång och alla svenska traditioner att förbjudas som en oskriven lag.

jag vet en skola som valde att INTE spela nationalsången eller hissa flaggan på skolavslutningen för att det går en del invandrare där. Sånt får mig att må riktigt illa

allvarligt talat så är det inte svenskarna som är de riktiga "rasisterna". det är ofta invandrarna själva.
men det finns så klart undantag.
såja Såja.
Låt det inte spåra ur här till en kasta skit på invandrare tråd.
Det tolereras med all rätt inte på detta forum.

Om håller oss till ämnet på ett sakligt sätt så kanske det kan komma något konstruktivt ur den.
ugf , tror du verkligen på det du skriver, har aldrig hört eller sett att man inte hissar svenska flaggan om man har en sådan.
det innebär ju att du påstår att de kanske inte hissar den vid flaggdagar osv.
också.
Nä nä jag tror inte ett ögonblick på det du skriver.
det är det svenska chablon snaket som kommer fram igen.
och det är ju lika illa som att skrika ut att 88 är bla,bla,bla

Däremot kan jag tänka mig att man inte sjunger nationalsången på
en skolavslutning. då det finns en hel drös med fina sånger som är lätta att sjunga och som appelerara till sommar och sommarlov.
Herre Gud!
Nu har konspiratörerna hittat ytterligare en glass med nazzi-tecken. Hör och häpna!

"Magnum Mandel
91:an Karlsson kallas för Mandel.
Glassen är en oblyg hyllning till militarismen.
Vänd på 91 och du får IA = Idi Amin, en av
postkoloniala Afrikas värsta mördare. Idis idol hette
Adolf Hitler"

Hur man nu kan få 91 att bli IA om man vänder på det, visar bara på vilken intelligens dom har. För mig blir iaf 16... vad det nu kan betyda. Kanske ett nummar på något nazzi-förband??
Suck!
Suck! , så här kan man hålla på i all evighet amen.
Jupp jupp, Dajm är också gott.
91= 9:e bokstaven och sedan 1:a == IA = Idi Amin, det skulle vara roligare att veta vem som kom först i detta fallet, Idi Amin eller 91:an Karlsson.

Undras om inte Cornetto är hets mot folkgrupp...? den har ju såsig kräm..? eller något liknande enligt GB själva.
tack för ordet
Gandalfwhite
Allt om GB glaSSkoden

http://www.aftonbladet.se/nyheter/grafik/0504/glasskoden/glasskode
n.html

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem