Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Sj sj gamle vän.

Sj sj gamle vän.

http://www.youtube.com/watch?v=-_V_tUWCMOs
fixa julfirandet i god tid..
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

haha, det är ju inte ens SJs fel.
det är ju för mycket snö vet ja
bump
Så blir det när man avreglerar å privatiserar allt --- erfaren het som inte finns längre -- ansvar för tåg skall komma fram ---hälften av personal som ute röjer snö---snöröjnings maskiner skrotade --- växelskydd som gör står nytta för att hålla värmen i växlar ----läggs inte dit ----ja kunde göra listan hur lång som helst ----är mer förvånad det går några tåg alls ------
Annons
Nu dax o planera ert påskfirande i GOD TID...
lazze!

Det är säkrare att åka till Egypten, än att ta tåget till Alingsås.

Stackars SJ. Nu fick dom inte upp dörrarna till lokstallarna. Undra vad som
komma skall. Jag tänkte åka tåg till Mariestad. Men jag vågar inte. Jag hyr en bil i stället.

Jag har inte kört bil på många år. Men det är ingen risk att tågen kör på mig.
Dom står ju stilla.
Trafikmeddelanden
Norra Sverige, Försenad lastning/växling
2011-01-31 | 15:38
Tåg 91 omleds och går annan väg (gamla vägen) och kommer inte att trafikera Botniabanan. Resande till Örnsköldsvik hänvisas i Umeå Östra till stortaxi sträckan Umeå Östra-Örnsköldsvik. Resande från Örnsköldsvik hänvisas till ersättningsbuss till Mellansel där byte sker till tåg 91 Tåget omleds och går annan väg (gamla vägen) och kommer inte att trafikera Botniabanan. Tåg 92 omleds och går annan väg (gamla vägen) och kommer inte att trafikera Botniabanan. Resande till Örnsköldsvik hänvisas i Mellansel till stortaxi. Resande från Örnsköldsvik mot Umeå Östra hänvisas till stortaxi, i Umeå Östra sker byte till tåg 92.
Norra Sverige, Lokfel
2011-01-31 | 15:13
Hudiksvall-Sundsvall: Tågtrafiken drabbas av förseningar på ca 30-45 minuter på grund av stillastående godståg norr om Hudiksvall. Tågstoppet beräknas vara avklarat ca 15:45. Följdförseningar kommer att uppstå. Var observant på skyltning och utrop.
Södra Sverige, Dåligt väglag
2011-01-31 | 14:50
Från 31 januari kör tågtrafiken enligt ordinarie tidtabell.Res med 10-minuterstrafik mellan Malmö och Köpenhamn i rusningstrafik morgon och eftermiddag från den 31 januari. All tågtrafik i Skåne går då enligt vanlig tidtabell.
Mellansverige, Akut kontroll av spår
2011-01-31 | 13:59
Örebro-Gävle Det är stopp i tågtrafiken som går via Frövi till Avesta Krylbo. En broskada orsakar förseningar i tågtrafiken till och från Frövi. Bussar ersätter på sträckan Frövi-Skinnskatteberg. Var observant på skyltning samt utrop. Prognosen är att tågtrafiken kan återupptas Onsdag den 2/2 kl 15.00
Stockholmsområdet, Problem med strömförsörjningen
2011-01-31 | 04:33
Hagalund: Förseningar i vagndepån, Hagalund på grund av problem med strömförsörjningen. Förseningar på avgående tåg från Stockholms C kan uppstå.
Norra Sverige, Lokfel
Jepp nog blir det bilen trots miljösvineriet...
Planera sitt resande är A och O i dessa SJ kristider,blir spännande att se alla sportlovsresenärers Trauman med fjällresor mm..Stackars resänärer.Är nog säkrast att boka av fjällstugan,inte kul o betala för den när man fortfarande sitter kvar på TÅGET... Men vi prioriterar ju skattesänkningar så det är smällar vi får ta...Blå dunster eller..
Allt kan gå sönder. Även våra hjärtan.

I Tyskland kör dom på samma spår. Mot varandra. Det är inte bra för dom
som sitter i den främre vagnen. Livsfarligt. Minst sagt.

Det är "stressen" som är boven. Tror jag. Alkohol och lugnande tabletter är
ofta iblandade. Tyvärr!
Kan ju vara nått för SJ att ta efter..Jag menar ,,Dela ut lugnande till resenärerna...BRA IDE...hä hä hä..
Efter att ha jobbat på SJ i 43 år och som lokförare i 33 år så är det jävligt konstigt att ni fortfarande inte kan förstå hur järnvägen i sverige är uppbyggd!
Jag försvarar inte Sj i alla väder men rätt ska vara rätt!
lazze! Att tågen inte trafikerade botniabanan berodde på att banverket utförde arbeten på Botniabanan.
Ett lokfel på ett godståg mellan hudiksvall-sundsvall är green cargos problem
men eftersom det är enkelspår blir det knepigt.
Sj kör inte malmö-köpenhamn det gör öresundstrafiken.
Sj trafikerar inte frövi!
Strömmen i Hagalund är banverkets problem!
Lär er för fan hur järnvägsnätet fungerar innan ni skäller allt på Sj!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem