Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Reseräkning

Reseräkning

Någon som vet något om regler för resa i tjänsten?
Jag har 2 jobb inom kommunen. På jobb nr 2 har jag ingen arbetsplats utan sköter det hemifrån. Ibland åker jag ut på förrättningar i kommunen. När jag jobbar på jobb 2, är jag alltså ledig från jobb 1. Jag jobbar 35% på mitt huvudsakliga jobb, jobb 1, och 50% på mitt tillfälliga jobb, jobb 2.
Nu påstår min chef på jobb 2 att jag enbart få dra reseräkning från jobb 1 till de platser jag har förrättning, fast jag inte jobbar på jobb 1, samtidigt som jag jobbar på jobb 2, utan utgår hemifrån när jag gör förrättningar.
Jag hittar inga regler vad som gäller.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Iggesörping
du jobbar hemma för jobb 2 och åker hemifrån till jobb 2, för föredrag i olika skolor, samt möten på IT-enheten

det ser ut som vanlig grundkolelärar-resa, om man jobbar som tex slöjdlärare och jobbar på flera skolor i kommunen.
Klart nu Jag fick igenom det
De dagar som jag jobbar med jobb 2, och alltså är tjänstledig från jobb 1, får jag reseersättning från min arbetsplats, alltså hemma, till förrättning i tjänsten, samt möten för jobb 2. Skulle jag någon gång åka från jobb 1 till jobb 2, skall jag naturligtvis inte begära reseersättning, för då har jag redan åkt till jobb 1. Men alltså betalt för de tjänsteresor jag utför i jobb 2
Egentligen väldigt självklart, för jag ska ju inte behöva betala för att jobba i jobb 2.
Löst och klart alltså
Iggesörping , låter ju helt underbart att du fick rätt i dina funderingar.
Annons
iggessörping, grattis. löstes som jag förväntat mig således.

sådana här frågor är säkerligen bäst jobba med på arbetsdagar då folk finns tillgängliga. på komunkontor och i facket.
blev ju inte på måndag men klart tisdag.. "L"
Enligt skatteverkets regler är en tjänsteresa en resa du gjort i tjänsten. Antingen som resa där du utgår från arbetsplatsen eller resa där du utgår från hemmet till annat ställe än det ställe där du normalt utför dina arbetsuppgifter. Läs vidare i Skatteverkets broschyr "Traktamenten och andra kosnadsersättningar" (se länk nedan) och läs mer under "Vad är tjänsteresa?".

Skatteverket - Traktamenten och andra kostnadsersättningar
http://www.skatteverket.se/download/18.616b78ca12d124
7a4b2800025376/35421.pdf

Om du behöver vidare hjälp i frågan rekommenderar jag dig att ta kontakt med din lokalavdelning. Lokalavdelningens kontaktuppgifter hittar du längast till höger på Lärarförbundets webbplats.

------------------------------------------------------------------
-----
Regionombudsman
Lärarförbundet
Regionkontoret i Linköping
Iggesörping . tur att det finns klockrena svar.

jag gjorde en kort länk till pdf filen

http://goo.gl/H1Gca
blev ju riktigt bra till slut!

började som i com hem reklamen på Tv dididadadi dididado.

iggesörping förklarar ååååååååå förklarar minst 3 gånger.

när han så löst frågan på EGEN hand och får rätt . trillar bra länkar in, även de som tidigare varit omnämnda.


aa är det inte så med bollplank, att man slänger ut en fråga för att sen på nya infallsvinklar.

fack och skatteverket var ju de som nämndes redan i ett tidigt skede.
som tänkbara att ge lösningen.

tycker det är klockrent.
just precis! "L"
å på tal om kunna tyda svenska. hehe

anklagar inte DIG! du gör bra jobb.

men så klockrent blev det ej... förutom iggesörping förståss
aa!

Är man kommunalanställd så vet man hur en reseräkning kommer till.
Det är det första man får lära sig.

Sedan övergår det till att bli korrumperad. Det är nog det lättaste.

I Göteborg blir det bara värre och värre. Dom är tydligen lättlärda på västskusten.
Hoppas det inte sprider sig. Det blir många tragedier i dess spår.

Denna skandal började med en "svartsjuk" fru som ville hämnas på sin exmake.

UjUj!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem