Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Reseräkning

Reseräkning

Någon som vet något om regler för resa i tjänsten?
Jag har 2 jobb inom kommunen. På jobb nr 2 har jag ingen arbetsplats utan sköter det hemifrån. Ibland åker jag ut på förrättningar i kommunen. När jag jobbar på jobb 2, är jag alltså ledig från jobb 1. Jag jobbar 35% på mitt huvudsakliga jobb, jobb 1, och 50% på mitt tillfälliga jobb, jobb 2.
Nu påstår min chef på jobb 2 att jag enbart få dra reseräkning från jobb 1 till de platser jag har förrättning, fast jag inte jobbar på jobb 1, samtidigt som jag jobbar på jobb 2, utan utgår hemifrån när jag gör förrättningar.
Jag hittar inga regler vad som gäller.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Iggesörping
du jobbar hemma för jobb 2 och åker hemifrån till jobb 2, för föredrag i olika skolor, samt möten på IT-enheten

det ser ut som vanlig grundkolelärar-resa, om man jobbar som tex slöjdlärare och jobbar på flera skolor i kommunen.
Klart nu Jag fick igenom det
De dagar som jag jobbar med jobb 2, och alltså är tjänstledig från jobb 1, får jag reseersättning från min arbetsplats, alltså hemma, till förrättning i tjänsten, samt möten för jobb 2. Skulle jag någon gång åka från jobb 1 till jobb 2, skall jag naturligtvis inte begära reseersättning, för då har jag redan åkt till jobb 1. Men alltså betalt för de tjänsteresor jag utför i jobb 2
Egentligen väldigt självklart, för jag ska ju inte behöva betala för att jobba i jobb 2.
Löst och klart alltså
Iggesörping , låter ju helt underbart att du fick rätt i dina funderingar.
Annons
iggessörping, grattis. löstes som jag förväntat mig således.

sådana här frågor är säkerligen bäst jobba med på arbetsdagar då folk finns tillgängliga. på komunkontor och i facket.
blev ju inte på måndag men klart tisdag.. "L"