Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Reseräkning

Reseräkning

Någon som vet något om regler för resa i tjänsten?
Jag har 2 jobb inom kommunen. På jobb nr 2 har jag ingen arbetsplats utan sköter det hemifrån. Ibland åker jag ut på förrättningar i kommunen. När jag jobbar på jobb 2, är jag alltså ledig från jobb 1. Jag jobbar 35% på mitt huvudsakliga jobb, jobb 1, och 50% på mitt tillfälliga jobb, jobb 2.
Nu påstår min chef på jobb 2 att jag enbart få dra reseräkning från jobb 1 till de platser jag har förrättning, fast jag inte jobbar på jobb 1, samtidigt som jag jobbar på jobb 2, utan utgår hemifrån när jag gör förrättningar.
Jag hittar inga regler vad som gäller.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

Haha!

Gäller hitta kumpaner, som kan godkänna räkningar!

å inte byta eller en snegla effter ny partner-

Kommer säkerligen fram mer nu har det kommit på spåret oxå går nog inte spårlöst förbi det heller.
tyvärr gäller nog inte detta bara i Gbg alla landets komuner landsting å fan vet om inte hela staren angrioipits på detta sätt under många år.

företag får förståss undantagas.hihi de år ju sååååååååå rena
Leiake! som du gör. blir som vanligt! avlednings manöver..hihi bravo gögööbe

en bra forumlänk borde vara som denna nedan! å inte svamla.

Hur krympa bilder för e-postning .. likt den bör en slipsten dras.
TRO DET ELLER EJ!!!!!!
Nu har dom ändrat sig igen!!!!!
Nu ska jag få reseersättning för det som varit under våren, men inte i fortsättningen
När jag väl fått vårens pengar, ska jag fråga på vilka grunder de betalat ut dem, och på vilka grunder jag inte får det nu!
Vi är fem stycken som håller på med detta, och det talas om att köpa in ett värdekort för buss, för resor i stan. Jag har föreslagit att om jag inte får reseersättning, att jag ska ha ett av busskorten. På dagen går det inte så tätt med bussar mellan Sörping och staden jag utför mina uppdrag i, när jag är tjänstledig, så det kommer ta mycken tid, vilket gör att jag inte hinner med så många uppdrag på 50% tjänst, om jag ska sitta och åka buss i stället om dagarna
Annons
Du får flytta , är förmodligen det budskap du får.
Tråkigt att de svänger och velar fram & till baka.
Men det liknar mer det jag hela tiden frågade om.

alltså tolkningsrätt.

Hoppas att del löser sig till det bätte.
Nu är facket inkopplat:
"Hej igen
Jag ser till att någon ifrån Norrköpings lokalavdelning tar kontakt med dig för att reda upp dina frågor om reseersättning."


Med vänliga hälsningar
xxx xxxxxx
Nu har jag fått igenom igen att jag ska ha reseräkning. Facket hann aldrig bli inkopplat.
Vi får se hur det är nästa vecka...
Iggesörping , stå på dig.

i mitt fall så fick jag inte kör egen bil , cykel eller benspark var det som de rekomenderade. men då hade jag kommit försent.

När sanningen kom ifatt dem, så blev det bil.

Det nya som man dryftar är att det skal finnas elmoppar för dessa utflykter.

Det är lätt att bestämma vad andra skall göra, även om de själva inte håller i plånboken

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem