Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Diskmaskinen blinkar

Diskmaskinen blinkar

Min diskmaskin är skum. I våras och vintras när det var kallt, så startar inte maskinen, utan hamnar i ett läge där den står och blinkar istället. Då räcker det med att jag häller i ca en halvliter varmvatten i maskinen, och försöker igen. Då går det förbi det där läget där den stannar och blinkar. Dett händer bara när det är kallt, som det varit nu några dagar. Inte annars.
I v...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag kanske ska sälja den till någon med sommarstuga?
Igge! är du ungkarl? En halvliter vatten,öl, eller vodka kan du ju hälla i tanten
så gör hon det manuellt också kanske lite mer.

Du har fått en propp nånstans, 3 fas?
Eller så är ngt fullproppat med gethår

Ack, nu är det vinter.....igen.
Idag startade inte diskmaskinen igen.... Men, till våren går den säkert igen
Annons
du får gå på med hårtoken före starten
Jag häller i kokande vatten och väntar en stund. Men jag tycker bara att det är så märkligt. Den står ju inne i köket, och hur kan den veta att det är minusgrader ute??
just detta gör att jag skulle kolla upp om det är ett värmefel, det borde ju i så fall fungera med att blåsa in varmluft på den del som strejkar eller omvänt med kylspray
Precis som när man lagade Tv förra seklet Men lite svårt att genomföra. Jag kommer inte åt. Jag köpte den på IKEA för snart 6,5 år sedan. Det är visst en Whirpool egentligen. Jag byter nog ut den om jag ledsnar på den i vinter och säljer den här till en sommarstugeägare.
Tänkte bara ifall någon annan Whirlpoolägare eller nåt, hade varit med om detta? Vet inte om man lagar diskmaskiner numera....
Vad skönt det är med vår
Diskmaskinen startar som om den vore ny, och har gjort så i veckor. Den startar även på morgonen, fast det är minusgrader Den vet väl om att det är vår, eller så behöver den keinotekoinent ljus....
du får ställa ut den på lagårdsbacken
jag tror du har stopp i avloppet...köp propplösare å koka redigt me vatten,å använd en sån där pjopp som man stöter me,en pinne med en gummihätta längst ner,så var det hos mig,funkar nu kanon igen.. felkoden kan bero på detta problem,den kan ej tömma ordentligt.../Lycka till

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem