Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Diskmaskinen blinkar

Diskmaskinen blinkar

Min diskmaskin är skum. I våras och vintras när det var kallt, så startar inte maskinen, utan hamnar i ett läge där den står och blinkar istället. Då räcker det med att jag häller i ca en halvliter varmvatten i maskinen, och försöker igen. Då går det förbi det där läget där den stannar och blinkar. Dett händer bara när det är kallt, som det varit nu några dagar. Inte annars.
I v...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Du kan ha rätt där lazze. Jag hade fel i avloppsröret en bit bort, på senvintern. Om jag säger så här, jag kunde hälla ut 3 nästan fulla diskhoar med vatten, innan stoppet märktes. En rörmokare rensade det så det är rent..
Frugan säger att den hade startproblem ett tag efter rörmokarn med.

Göcke! Jag ska sälja den till en sommarstuga
Nu är vinter igen. Idag startade inte diskmaskinen för första gången. Den har fungerat perfekt sedan i mars (tror jag) Men nu är det "vinterläge" Maskinen startar inte, utan stannar och blinkar 11 blink. Jag lät luckan stå öppen en halvtimme, och då gick den igång igen..
Har du kollat i utloppet där slangen från maskinen sitter. Dels i slangänden men även in i röret. Råkade ut för något liknande för en tid sedan och då var hålet nästan igenproppat och den tömde inte ordentligt då.
Annons
Om jag inte hade dina bravader med varmvattenberedaren i färskt minne så skulle jag rekommendera att du ansluter diskmaskinen till varmvattnet och provar vad som händer.
Tack. Ska kolla det PerAsk, men den pumpar ut bra, tycker jag. När jag startar den så pumpar den ut ett bra tag, och sedan när den ska gå igång sen...det är då det händer. Men, har den inte fått ut allt, så reagerar den ju så. Lite bökigt att få ut den bara
Jo det var precis så i min diskmaskin. Den pumpade och jobbade, men när jag kollade vid anslutningen till avloppet så var änden på slangen och den pip som sitter på avloppsröret under diskbänken nästan igenproppad. Efter lite pill med en skruvmejsel för att peta bort skiten, så har den sedan funkat bra
Vi har också fått ett problem med vår diskmaskin, Det hände följande: Vi laddade
maskinen med disk och startade den. Den jobbade på normalt,men efter slutfört
diskprogram stannade den inte vid stopp,utan fortsatte att surra.
Fick skruva ut proppen för att få stopp på maskinen och ta ut kärlen.
Nu vågar vi inte använde diskmaskinen, nu får det vara en diskmaskin på två fötter. nämligen jag.
Hur har det gått Igge???
Jag har inte kollat än. Haft så mycket annat, och det är krångligt att ta ut diskmaskinen. Avloppslangen är så kort att det är svårt att ta ur den utan en massa vatten på golvet... Men, nu har den fungerat och startat snällt. Det har varit plusgrader när vi satt igång den.
Är det minusgrader häller vi i en liter vatten från vattenkokaren, väntar 5 minuter, och sedan startar den
Men ditt tips, Per, verkar väldigt rimligt
Är avloppsslangen mindre igenproppad när det är plusgrader

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem