Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hästkött

Hästkött

Jag har alltid trott att hamburgare var hästkött. Sa ofta till mina hästar att om
du inte springer fortare så blir du hamburgare.

Då tog dom lite fart, faktiskt.

Nu har Findus köpt hästkött från Rumänien i tron att det var nötkött.
Tänk vad lättlurade Findus är.

Dom kan inte skilja på nöt och häst trots att dom varit i branschen i så många år.
Jag tror dom luras. Antagligen är hästkött lite billigare.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Det är inget fel på hästkött mer än att gamla travare har fått en massa antibiotika osv. Det körs mycket hästar till Italien för slakt. Såvitt jag vet så ska en äkta Tournedo vara gjord av häst
Hästkött och Oxkött går tydligen inte att skilja på för en vanlig Svensson.
Jag kan lova att vi har ätit 10 hästar under årens lopp i tron att det varit oxfile.

Jag har ätit mulåsna och vetat om det. Det var gott. Stark sås till gjorde smaken
bättre.

Dom kan inte lura oss med Zebrakött för det är ju randigt.
Zebror är ommålade hästar.

"Hästkött styckas och äts som oxkött och är smakmässigt likvärdigt. Hamburgerkött, dvs rökt hästkött, är ett namn som tillkommit för att undgå fördomarna."
Hästkött!!! Tänk om dom varit dopade!!
Annons
Hamburgerkött är hästkött. Jag kände det på mig. Om hästarna har varit dopade
så blir köttet dyrare. Det säger ju sig själv.

Mac Donalds säljer hamburgare som bekant. Undrar vad det är i dom. Nu börjar det lukta skandal. Det känner jag på mig. Det är givetvis inte bara Findus som har fuskat med varudeklarationen.

På tal om dopning av hästar och hästkött så vill givetvis alla ha dopat hästkött om det samtidigt för bättrar kärlekslivet.

Annons hos Mac Donalds:

Vanlig hamburgare med ost Mac- Big -Cheese 45:-

Dopad hamburgare utan ost och tillbehör 145:- (endast en per kund)

Enligt en kompis ska ica`s lasagna tydligen vara nå't i hästväg..
notkingcole !

Den sloganen får du 10 poäng för.Minst!
Thanks Leiake.
Men detta tjafs om det är häst eller nöt kött bägge går ju att äta eller är häst kött otjänlig föda på något sätt eller är det bara det att hästköttet är billigare? Sen att de verkar ju få blanda in ko i allt annat är ingen fara, åt en glass här för ett tag sedan där det stod: Kan innehålla spår av nöt.

Lasagnen var ju i alla fall bra för alla nötallergiker.. Skämt å sido men det sägs ju att vi kan äta all kött förutom det som kommer från asätande djur, jag äter ju hellre hästkött än "roadkills".
Bandit: Så du har aldrig ätit kräfta, krabba eller hummer?
Bandit!

Zaphod påpekar att skaldjuren är asätare. Först undrade jag vad han menade.

Kräftkalas i Augusti är rena rama hyenafesten. För att vi inte skall dö så måste det
drickas alkohol i stora mängder. Då börjar vi också yla högt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem