Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hästkött

Hästkött

Jag har alltid trott att hamburgare var hästkött. Sa ofta till mina hästar att om
du inte springer fortare så blir du hamburgare.

Då tog dom lite fart, faktiskt.

Nu har Findus köpt hästkött från Rumänien i tron att det var nötkött.
Tänk vad lättlurade Findus är.

Dom kan inte skilja på nöt och häst trots att dom varit i branschen i så många år.
Jag tror dom luras. Antagligen är hästkött lite billigare.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Göcke !

Snart!!!!!!

Det har vi redan. Jag tänker på en fotbollsspelare som ligger och vrider sig plågor
efter en tackling. Funktionärer rusar dit. Sprayar hans knä och dunkar honom i ryggen. Tre sekunder senare gör han ett sprinterlopp efter en passning och gör mål. Undrar vad det är i den sprayburken. Morfinförtunning kanske.

Hästar blistrar man när dom får ont i benen. Man häller starka liniment i trasor
som man virar runt benen under natten. De gör ont och kan bränna sönder skinnet. Detta liniment kan ibland innehålla kvicksilver har jag hört. Men oftast
är det kamferolja som framkallar en uppvärmning av skadan och påskyndar
läkningen. Hästkött kan innehålla lite av varje som ni förstår.
Det var annat förr när de hade närproducerat

http://korta.nu/rx4ki
Det finns statistik på det mesta, men vad gör vi åt det?

http://korta.nu/eys5n
Annons
Tänk vad mycket dumt det finns. Riv av lappen 100% nötkött.

— Eftersom produkten inte överensstämmer med förpackningen så kan vi inte göra annat än att slänga den. Det går inte att skänka bort, säger Henrik Nyberg, Findus nordiska produktionsdirektör.

20 000 produkter är ingenting antagligen.
Vår utrikesministers fru är en klok kvinna.

"Vad tycker du att man ska göra med den återkallade maten?

– Jag tycker att företagen ska märka om och tydligt kommunicera att det är felmärkt men fullt ätbar mat. Sen är det upp till konsumenten att välja om det kan tänka sig att äta maten trots vetskapen att det finns hästkött i den. Hästkött är en delikatess för somliga och fullt ätbar mat. Alternativt tycker jag att man kan samarbeta med organisationer eller företag som arbetar med välgörenhet och ser till att maten kommer till användning. Men det ska självklart vara ett val för folk att äta maten och det ska framgå vad den innehåller"

Jag välkomnar färdigrätter hos ICA till halva priset. Undrar om man känner det
annorlunda när man vet att det är hästkött.

Det blir spännande. Minst sagt. Hamburgare har jag alltid trott varit hästkött hos
Mac Donalds, men tydligen inte denna gången. Konstigt.


Vad tror ni....ska man akta sig för "grytbitar" åxå...
jag menar, de kan ju vara av räv eller grävling ??!!
Mimmi, akta dig för rävar, hehehe. Och, hästen är en kamp, kampen är en strid, striden är hos Kamprad. Hälsn. L.
Mimmi61!

Grävling- och rävgryta har jag hört talas om.

Men jag rör kanske ihop det med att dom bor i ett gryt.

Men läs bifogad länk så svimmar ni av förundran. Snart är alla grävlingar utrotade
när Findus får reda på detta.

http://tinyurl.com/bm46z3r
...jag menar att det grytboende djur...å då kanske de blir grytbitar...

Å förexten...så har de hittat sågspån i norska färsbiffar...så nu befaras det att det har hamnat en å annan gunghäst i färsen
Alltså,här sitter man ju och blir nästan hungrig igen trots en middag för ett tag sedan. OM man nu tar Mimmis tankegångar på allvar då är risken stor att man "gungar" fram på sta`n i morgon. Lite i gungan kan man säga med. Må gott alla, L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem