Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rökstopp på krog

Rökstopp på krog

Jag tycker att det var dumt att förbjuda rökning på krogen! Tror även att det går ut på de lokala krogarnas ekonomi. Det är ju trots allt många som vill ta några bira och röka cigg, alla äter ju inte på krogen. Läste nån'stans att ca 200 lokala pubar har fått slå igen på Irland efter ett liknande förbud. Undrar hur det går för oss?
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Fattar inte varför du tänker börja knarka bara för det loan..? Låter trist att sitta hemma och knarka och röka.
loan även om du använder droger andra än alkohol och nikotin så har det inget med denna debatt att göra. Nu var det rökning och alkohol.

Ni som röker får väl börja snusa istället. Men det är väl bara riktiga flickor o pojkar som klarar av den nickokicken..
Liquid,

Du fattar inte poängen! Att sitta på uteservering och känna känslan av att vara utomlands på sommaren, det var det jag menade. Problemen med sygdrogande mm är ett problem som alltid funnits i kalla sverige. I och med den kultur som nu har börjat ploppa fram i Sverige, uteserveringar mm, så tror jag att folk hellre sitter ute på krogen än hemma. Men det tror jag kommer att ändras nu när de inte kan sitta och pimpla bira efter bira och röka sina cigg. Om du uppfattade det som att jag tänker börja smygknarka så beklagar jag dina kunskaper i läsförståelse. En kvällskurs kanske skulle hjälpa?
Annons

Ni som tror er veta....

En släkting till mig drev fram till för ett år sedan en nattklubb i närheten av Karl Johan i norge.

allt var frid o fröjd...

sen kom rökförbudet, och omsättningen sjönk med 30% direkt, och återhämtade sig inte....

Idag jobbar han med annat, då han var tvungen att sätta klubben i KK, då pengarna till sist tog slut!

Det här kommer få konsekvenser för nöjes Sverige!

Är själv en spontan rökare, som brukar blossa på rätt friskt när det är fest tider, men jag ser ändå förbudet som en bra grej! Framförallt i restauranger och i samband med servering av all sorts mat....

// M
Touché loan

Jag bara retades med dig angående smygknarkandet.

Cigaretter och rökning är så förbaskat onödigt och så förbaskat dyrt för samhället och luktar framförallt så förbaskat illa att jag hejar på alla som sätter käppar i hjulet på rökare och rökning.
Även om det sker på bekostnad av "nöjessverige".

Och om man som rökare hellre stannar hemma om man inte får röka, tja... då är det inte förbudet det är fel på. Det är fortfarande de förblånade rökarna som ska fimpa.
Rökförbudet är bland det bästa som Sverige har satt lag på, på väldigt länge. Sveriges ekonomi kommer att bli bättre eftersom det kostar Sverige extremt mycket pengar. Många slutar röka och bara det är bra för alla eftersom det skadar andra och de flesta rökare står bland människor och röker och de anser att ickerökarna bör flytta på sig. Det är det knappast, omoget att tänka så. Det finns givetvis både plus och minus men det positiva överväger.
Där jag jobbar tycker alla att det är skitjobbigt att inte få röka. Alla springer ut och stressröker när de hinner.
Jag har själv sett att vi har haft betydligt färre gäster de senaste två dagarna. Man får hoppas att det är tillfälligt, annars blir det svårt när lönerna skall betalas.
Värt att nämna är att i tisdags slogs det flera tisdagskassarekord på krogar runt om i stan. Det var otroliga mängder folk ute och åt och drack och rökte. Firade så att säga in i det sista.

Emma: Med tanke på hur mycket skattepengar rökare genererar in till staten när vi köper dyra rökverk, och med tanke på hur mycket pensionspengar staten slipper betala ut till oss som dör i förtid - så tror jag nog att det snarare är dåligt för Sveriges ekonomi.

Men till sist är ju rökning en jävligt dum grejj och jag hälsar förbudet välkommet. Om ett X antal år kommer antalet rökare ha minskat drastiskt, och det känns som en bra grejj.
loan mej spelar inte roll nån blåser på mig.
men jag tycker det är bra dem inte röker på krogar
tänkt folk jobbar?

Jag är en norsk grabb och norge får man inte röka det var år sedan
Rena sandlådedebatten ...
Jag håller med dig Magge!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem