Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rökstopp på krog

Rökstopp på krog

Jag tycker att det var dumt att förbjuda rökning på krogen! Tror även att det går ut på de lokala krogarnas ekonomi. Det är ju trots allt många som vill ta några bira och röka cigg, alla äter ju inte på krogen. Läste nån'stans att ca 200 lokala pubar har fått slå igen på Irland efter ett liknande förbud. Undrar hur det går för oss?
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4

Magge:

Grymt inlägg. Fortsätt så.
Det finns folk som är allergiker mot pollen också. Då borde vi väl vara väldigt stolta över den massiva avverkning av skog och växter som pågår världen över? Jag menar, det gynnar ju allergikerna? :P
Jag menar, allergikerna kan ju ej inse att dom har ett handikapp som dom faktist måste kunna anpassa sig till.

Vi lever i en värld där vi ej totalt kan anpassa sig över en pytteliten minoritets önskemål och krav. Det fungerar ej.

Lär er att leva med erat handikapp istället.
Annons
Det har gått en tid nu sen rökstoppet. Och vad kan vi då dra för slutsatser hittills? Jo, de krogarägare jag har besökt har bara beklagat sig. Men det är ändå mest gästerna som klagar på rökstoppet. Det är ju trots allt de som är livsnerven för krogarna. Undrar hur det blir i höst när uteserveringarna stänger?
Jag läste att i glesbygden så har en massa krogar konkurssatts på grund av rökstoppet. I dessa miljöer så skiter gästerna totalt i krogarna enbart för rökstoppets skull. Dom håller sig istället till privata fester där dom kan röka. Rökstoppet har gjort mer skada än vad det har gjort nytta!

Synd och skam att alla dessa anti skall gå så långt att dom absolut ej tar hänsyn till något annat än sitt eget välbefinnande!
Skojigt att rökare plötsligt värnar om glesbygdskrogars ekonomi.

Skojigt att rökare har lärt sig använda ordet hänsyn.

Skojigt att rökare tycker det luktar illa på krogen nu.

Skojigt att det är synd om tafatta krogägare som gör konkurs pga att gästerna hellre sitter hemma.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem