Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

TV-licens för smartphone

TV-licens för smartphone



Nu åker dom på att betala TV-licens som har lurats med att dom bara ser på TV med enbart
sin smartphone.

Titta på en långfilm i en smartphone är ingen höjdare precis därför tror jag att
dom har lurat Svt via en svarsavi för att komma undan.

Undrar hur dom skall komma ur denna återvändsgränd. Skrota sin smartphone.
Det gör dom aldrig. Hellre dör dom.

http://tinyurl.com/d4vkxbo
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag behövde inte vänta länge. Det finns en bakväg.

"Radiotjänsts vd berättar att det finns knep för studenter att slippa betala tv-avgiften.

– Många studenter är skrivna hos sina föräldrar och då betalar de inte egen tv-avgift."
Varför lägger dom inte TV-licensen på skattsedeln. Varför skall bara jag betala
TV-licens när 1 miljon TV-tittare skolkar.

Det är orättvist i högsta grad. Vi måste ha några kanaler utan reklam annars blir
vi antagligen tokiga. I och för sig börjar Svt lägga in reklam såsom sponsrade
länkar mellan programmen. Det är inte konsekvent.

Det verkar vara rena soppan. Vi får ta hit folk från Kamerun som sköter om Sveriges infranät av kommunikationer.

http://tinyurl.com/bs3kej8
Precis, ta det på skattsedeln istället så slipper vi all administration också.
Finns ju tusen andra saker vi tar på skatten så varför inte tv-licensen.
Annons
Som de är nu så är de bara en TV licens per hushåll (Ska vara iallafall)
Hur tänker ni då om man ska ta de via skattsedeln
Ingegärd!

Om 1 miljon fuskar med TV-licensen så tycker jag att dom får hitta på något vettigt snart. Men alla vill fuska med skatter och avgifter. Det är en gen vi har från familjen Flinta.

Jag är den enda i hela världen, i alla fall Sverige, som aldrig fuskat med något.
Betala TV-licens tycker jag är häftigt.
Snacka går ju men tvärtom är värre
Om du fått datorn, plattan eller telefonen av arbetsgivaren som arbetsverktyg så slipper du avgift. Jag har fått det, plus en projektor och duk. Nu slänger man tvn.
netspell , desto större anledning att avgiften tas på lönen för alla hushåll
så det blir en solidarisk avgift.
Det som stör mig är att SVT nog aldrig skulle ha lagt upp kanalutbudet på nätet om TV-licensen inte var teknikneutral. Detta har SVT ju gjort enbart för att kunna kräva personer med smartphones surfplattor och datorer på pengar, vare sig dom har TV eller inte, vilket jag tycker är sniket.

Men när nu lagen ser ut som den gör så kan man ju lika gärna föra in TV-avgiften på skatten, så blir det mest rättvist för alla.
Jag tror att det blir väldigt svårt för att inte säga omöjligt att få till ett rättvist och solidariskt system där avgiften ska tas ut via skattsedeln. Närmare 2 miljoner betalar idag ingen skatt. Dvs alla hemmafruar,hemmapappor och alla som har försörjningsstöd och nolltaxerare m.m. Den som tjänar mest kommer ju att få betala mer för att se på svt än den som tjänar mindre. Är det rättvist?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem