Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

TV-licens för smartphone

TV-licens för smartphone



Nu åker dom på att betala TV-licens som har lurats med att dom bara ser på TV med enbart
sin smartphone.

Titta på en långfilm i en smartphone är ingen höjdare precis därför tror jag att
dom har lurat Svt via en svarsavi för att komma undan.

Undrar hur dom skall komma ur denna återvändsgränd. Skrota sin smartphone.
Det gör dom aldrig. Hellre dör dom.

http://tinyurl.com/d4vkxbo
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Naturligtvis är det inte rättvist. Men jag tycker att SVT bär ansvaret för att TV-licensen inte längre är rättvis. Jag tror inte att huvudsyftet när folk köpte smartphones, surfplattor och datorer var att komma åt SVT:s kanalutbud.

Det mest rättvisa hade varit att SVT krypterar sitt kanalutbud som alla andra betalkanaler gör, men det kan man ju drömma om att det någonsin kommer att ske i denna Nordkoreadiktatur som vi lever i.
Fajjer
Jag tror att du har kommit lösningen närmast men jag tror inte heller att det kommer att ske, men det största ansvaret har våra politiker!! Det är ju dom som stiftar lagarna men dom verkar skita i det mesta idag....
Det var ju Reinfeldt och company som gjorde TV-licensen teknikneutral. Det var ju en av dom första förändringarna som skedde när dom trädde i makten, och en av anledningarna att en hel drös ministrar fick avgå innan dom knappt hunnit tillträda, när media luskat fram att dom inte själva betalt TV-licens.
Annons
, vad ni rör ihop det
I ett hushåll , räcker långt. TV är ju i dag i stort en mediadator. Men politikern hade chansen men tog inte den.
Fajjer

Hur många är en drös,och vilka ministar var det som avgick på grund av att dom inte betalat avgiften?

Det vore intressant att få reda på vilka dom är?

Göcke, Du försvarar ett system som är bakvänt.
Tänk dig att du måste betala för tre liter mjölk på affären när du passerar kassan, inte för att du handlat mjölk utan för att du har en kyl.
Dvs man tvingas betala för något man kan använda inte för något man valt att använda.
Jag håller med om att skatt är bra men det löser inte detta, skatt ska man betala så ett ex sjukvården finansieras då man inte vet vem som behöver nyttja den, vad gäller SVT har man ju ett val att se eller inte. Tittar man ska man betala.
Jag anser att Svt. måste finnas som en garanti för säkerheten inom landet.

Blir det sämre tider så "sticker" dom kommersiella fort som f-n. Då står vi där
med vår nya TV för 20000:- och inget att titta på.

Men det verkar lite 1800-tal med en särskild licens. Varje hushåll är också löjligt.
Tänk om dom skulle äga 10 bilar och bara betala 2000:- i vägskatt för allihop. Då
bleknar t.om Julafton.

Det bästa är att ta det på skattsedeln. Det kan stå begravningsavgift+
TV-licens. Det är antagligen för enkelt.

Läggs TV-licensen på skatten så märks den inte. Jag betalar kvartalsvis av någon
underlig anledning. 517:- känns lättare än få en på årsbasis 2079:-. Då blir man
genast grinig.

Om man åker ambulans så kommer det en räkning efter ett tag. Då blir man sur
fast dom räddat livet på dig. Otack är världens lön.

Leiake, Förstår att du blir grinig då det blir dyrare att betala på en gång än delat i fyra betalningar
Netspell din liknelse haltar som en trebent häst . Du kan leva ett helt liv utan att belasta sjukvården osv
fast enligt SvD nu nyss så kanske det tar en ny vändning.
Fast då ändrar dom väl orden i lagtexten så den skall passa det nya tänkat.

/B

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem