Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Bilder på kontakter

Bilder på kontakter

Jag har installerat Skype i min dator och har försökt att lägga in bilder på mina kontakter men kan inte hitta någonstans vart man gör det. Kan inte heller lägga in bilder på mina kontakter som jag har i Windows 8, någon som vet hur man gör?
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

är det samma version av Skype? allt uppdaterat till Skype?

brandvägg är det samma på båda datorerna? eller är det olika?


har ditt problem uppstått nyligen?

jag skulle testa med att säkerhetskopiera skype kontakter till en fil på den datorn som det fungerar på
och sen läsa in den filen i den andra datorns skype.

någon del av kontaktnätet stämmer inte på den trilskande datorn.
Gör jag så här då Göcke; klickar på kontakter sedan avancerat och sedan säkerhetskopierar kontakter till fil?

Sedan går jag in i den datorn som det inte funkar på och gör samma sak men klickar å¨Återskapa kontakter från fil?
Annons
Det fungerar inte det heller om det är rätt som jag beskrev det ovan!!!
zenit; det är samma version på Skype och allt är det senaste. Det är samma brandvägg i båda datorerna, problem blev när jag installerade Skype i båda mina datorer, skrivbordsversionen i Windows 8 Pro.
okey , du har säkert gjort rätt

för det är så jag har installerat skype på en dator jag inte kör det på annars.

så nu är vi på frågan som zenit är inne på ovan.

jag kör skype version 6.6 73 106 på tre maskiner nu
xp/vista/win7 och alla beter sig lika , oavsätt olika brandväggar och olika internetleverantörer
Det är den senaste versionen i båda datorerna och båda kör W8PRO med Microsofts inbyggda virusprogram.

Skypeversion 6.7.60.102 i båda datorerna.
Vid närmre koll så har laptopen där det funkar version 6.7.0.102 ser jag, kan det vara det?
i windows8 kan man köra , Skype för Windows 8 och Skype för Windows-skrivbordet.

här kan det vara olikheter , jag har aldrig testat det.

Det blev samma resultat, jag kör Skype för Windows Skrivbordet och har avinstallerat Skype för Windows 8 på båda datorerna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem