Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bilder på kontakter

Bilder på kontakter

Jag har installerat Skype i min dator och har försökt att lägga in bilder på mina kontakter men kan inte hitta någonstans vart man gör det. Kan inte heller lägga in bilder på mina kontakter som jag har i Windows 8, någon som vet hur man gör?
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

På skype har en person ställt samma fråga som du, men inte fått svar på en hel vecka. skype 6.7.... är tydligen inte färdig ännu.

varför avinstalera på den som det fungerade på ?????
Nej, jag avinstallerade bara på den stationära och installerade om det med samma version som den som fungerade men det gick inte ändå på min stationära.

Vilken version har du installerad på de datorer som fungerar?
6.6 73 106 . är den stabila varianten enligt skype,

de olika 6.7.... skall alla vara lika enligt skype och får nummen varifrån de laddas ned.

6.7.... varianten skall ha en msi installer som lär finnas här

[http://download.skype.com/msi/SkypeSetup_6.7.0.102​.msi] ..

http://goo.gl/2OkHFn
Annons
Nu har jag installerat samma version som Du Göcke men det funkar ändå inte med att få några profilbilder på mina facebook användare.
När jag loggar in med mitt facebook konto så ser jag bilderna på de som är inloggade på facebook men klickar jag på dem så försvinner bilden.
det måste ha med synkningen att göra.
man har ju samma problem om man byter profilbild , så hänger det inte med
läste detta på ett skypeforum

the contact must login in order for the profile picture to return because the picture has to be downloaded to your contact list.

är dina kontakter inloggade som du inte ser deras bilder på? om inte så kan det vara som det stod, kontakten måste logga in för att din kontaktlista ska få bilden
Jag har inga bilder på vare sig de som är inloggade eller inte. I min laptop har jag bilder på alla, både som är inloggade och inte inloggade.
Som jag har skrivit innan så gör jag en uppdatering, när jag loggar in på Skype med mitt Facebook konto så finns det profilbilder på de Facebook kontakter som är inloggade men efter en stund så försvinner även de.
Challe , kolla i kontaktlistorna


Alla
Skype
Online
Facebook
Messenger

har alla användare ???
eller är någon/några tomma

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem