Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

OCR-Nummer

OCR-Nummer

Jag hatar dessa lååååånga ocr-nummer! Krångligt så det förslår.

Man får sitta och dubbelkolla hela tiden.

Vad händer om man slår en siffra fel? Går pengarna i väg på annat håll? Och jag får kravbrev. Kanske kronofogen?

Det måste väl gå att lösa på ett enkelt sätt?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Du får lugna dig. Fakturan kommer antingen som papper eller E-faktura. Du behöver
inte vara orolig.

Så här svarar Vattenfall sina kunder.

http://www.vattenfall.se/sv/e-faktura.htm
Just det! Så ska det vara. Men hur svara telia? Inte så mycket som ett sms!!
Har inte du Swedbank? Det är dom du skall vända dig till om E-faktura. Väntar du på svar från Telia så hinner du dö först.
Annons
Jag har beställt den på min internetbank leiake. Det gick ju smidigt. Mam blev omkopplad till telia, vid beställning. Så långt är det frid och fröjd. Telia bekräftade.

Men om jag går in på in på banken, så står det efter jag klickat fram faktura lika dant.
Du har inte beställt någon e-faktura.

Det borde stått att e-faktura är bestäld av telia.
Fel!

Du har beställt e-faktura av telia.
Du har för närvarande inte beställt e-faktura från något företag, klicka på "Anmäl e-faktura" för att få information om tjänsten och beställa.

Just så här står det!! Vilket skitprat!!
Thomas2 , du får sluta att tro att deras webbsida är smart
din registrering kommer med

skaffa en C-Pen så är du av med problemen
Swedbanks mobil-app funkar kanon att använda för att scanna in OCR-nr med på pappersfakturor. Går snabbt att scanna in både OCR, mottagare och belopp och sen väljer man bara ff-dag och godkänner.
Hello, verkar vara ett problem här, ett vanligt Auto-giro-medgivande kostar ju inget i varje fall inte hos Swedbank . Och man beställer och gör klart så dras beloppet på förfallodagen i vanlig ordning utan extra kostnad. Lycka till. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem