http://tinyurl.com/oyff2sh
Denna film tagen av en amatör visar hur ett Ryanairplan landar utan tillstånd på Tallinns flygplats trots att det redan finns ett Finnairplan på banan som tur är lyfter Ryanairplanet igen och får flyga ett nytt landningsvarv. Detta händer ca 2 min in i filmen.
citat;
Helsingforsplanet, från flygbolagen Flybe och Finnair, hade landat men inte hunnit lämna ban...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Denna film tagen av en amatör visar hur ett Ryanairplan landar utan tillstånd på Tallinns flygplats trots att det redan finns ett Finnairplan på banan som tur är lyfter Ryanairplanet igen och får flyga ett nytt landningsvarv. Detta händer ca 2 min in i filmen.
citat;
Helsingforsplanet, från flygbolagen Flybe och Finnair, hade landat men inte hunnit lämna ban...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Antal svar på detta inlägg: 46
som sagt , vi vet inte
nu är det bara spekulationer och en massa spridda lögner och påståenden.
media har inte koll på detta utan skriver en massa floskler. för att fylla ut spaltmeter, och vi spär bara på med hörsägner och annat
incidenten är visserligen alvarlig , men att spekulera ger oss inte ett bra svar
nu är det bara spekulationer och en massa spridda lögner och påståenden.
media har inte koll på detta utan skriver en massa floskler. för att fylla ut spaltmeter, och vi spär bara på med hörsägner och annat
incidenten är visserligen alvarlig , men att spekulera ger oss inte ett bra svar
Nu är det kapten som bestämmer hur mycket bränsle som ska fyllas på vid en flygning! Och ingen annan.
Om ett plan har kapacitet att flyga 1000 mil så ska det finnas bränsle för den distansen,även om det är bara 700 mil. Så mycket reserv ska ett plan ha!
Nä det gällde flygningen till Madrid fanns inte den reserven. Och när man fick order att ta sig till Valencia så fick man stora problem när bränslet började ta slut!!
Som sagt! Det är Kaptenens ansvar! Men får man påtryckningar från högre ort så har han det inte lätt!
Om ett plan har kapacitet att flyga 1000 mil så ska det finnas bränsle för den distansen,även om det är bara 700 mil. Så mycket reserv ska ett plan ha!
Nä det gällde flygningen till Madrid fanns inte den reserven. Och när man fick order att ta sig till Valencia så fick man stora problem när bränslet började ta slut!!
Som sagt! Det är Kaptenens ansvar! Men får man påtryckningar från högre ort så har han det inte lätt!
Thomas2 , jag har varit med om att man tankar mindre och mellan-landar för att planet är tungt lastat.
i en ren säkerhets åtgärd.
men i och om filmsnutten vet vi inte ett dugg
alltså är det inte idé att spekulera
i en ren säkerhets åtgärd.
men i och om filmsnutten vet vi inte ett dugg
alltså är det inte idé att spekulera
Annons
visst finns det frågetecken , men fixar inte organisationerna bakom flyget detta
då är jag mer orolig för att de inte fixar att styra upp det
flygsäkerheten borde aldrig gå att tulla på
då är jag mer orolig för att de inte fixar att styra upp det
flygsäkerheten borde aldrig gå att tulla på
Seal Den historien finns i flygarkretsar sedan -60 talet. Inte bara ESSB.
Vad som skrivs om Ryanair i Spanska tidningar bö man inte tro på av många skäl.
Jag hävdar fortfarande att INGEN kapten eller styrman skulle påbörja inflygning UTAN ha får CLEARENCE från ATC.
Vad som skrivs om Ryanair i Spanska tidningar bö man inte tro på av många skäl.
Jag hävdar fortfarande att INGEN kapten eller styrman skulle påbörja inflygning UTAN ha får CLEARENCE från ATC.
Det finns massor av YouTube med det allvarliga problemet "ATT INTE FÖRSTÅ ENGELSKA". All kommunikation inom flyget sker på engelska.
Kineser och Ryssar är de piloter som fått mest anmälningar. Tänk Er situationen där en fullastad jumbojet (B747-400) skall landa på JFK i New York efter en lång flygresa. Kaptenen på China Air förstår inte ett smack och med den trafik som är i USA är detta fall skrämmande. Det är inte så konstigt att flygledare drabbas av hjärtinfarkt.
https://www.youtube.com/watch?v=1NDqZy4deDI
Kineser och Ryssar är de piloter som fått mest anmälningar. Tänk Er situationen där en fullastad jumbojet (B747-400) skall landa på JFK i New York efter en lång flygresa. Kaptenen på China Air förstår inte ett smack och med den trafik som är i USA är detta fall skrämmande. Det är inte så konstigt att flygledare drabbas av hjärtinfarkt.
https://www.youtube.com/watch?v=1NDqZy4deDI
Nu har igen ett flygplan från lågprisbolag Air Asia försvunnit över Javasjön.Man kan
nog tänka sig, lite bränsle i tanken för resan till Singapore.
nog tänka sig, lite bränsle i tanken för resan till Singapore.
rätt syniskt att spekulera i vad som hänt, när man inte ännu vet vad som hänt
har planet rasat i backen, så är det sorgligt, tre flygolyckor i år har i så fall orsakat ca 900 döda
har planet rasat i backen, så är det sorgligt, tre flygolyckor i år har i så fall orsakat ca 900 döda
Göcke som sagt. spekulationer ger ingenting egentligen, skicka deltagande tankar till de anhöriga istället som kanske i tusental aldrig får se sin nära och kära igen. En kort titt på bilderna av desamma räcker för att känslorna ska svalla även här uppe i vinterkylan. Hälsn. L.
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem